شک و تردید بایدن از برتری نظامی روسیه و چین نسبت به آمریکا

© REUTERS / Kevin LamarqueПрезидент США Джо Байден выступает на сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке
Президент США Джо Байден выступает на сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
 رئیس جمهورایالات متحده ، نسبت به برتری نظانی روسیه و چین و پیشی گرفتن این کشور ها از دیدگاه قدرت جنگی در مقایسه با آمریکا ابراز شک و تردید نموده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ازاینکه هر کشور دیگری از جمله روسیه و چین بتواند از نظر قدرت نظامی از کشورش پیشی بگیرد، ابراز شک و تردید نموده است .
آمریکا روسیه را تهدید بزرگتر از چین دانست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.09.2021
آمریکا روسیه را تهدید بزرگتر از چین دانست
او این نظر را در گفتگو با رای دهندگان در CNN بیان کرد.
رهبر آمریکا گفت: "چین، روسیه و بقیه جهان می دانند: ما قدرتمندترین نیروهای مسلح در تاریخ جهان را داریم. نگران نباشید که آنها (سایر کشورها) بتوانند از ما پیشی بگیرند."
به گفته وی، فقط باید نگران اقدامات روسیه و چین بود که ممکن است این کشورها را به "اشتباهات جدی" ترغیب کند.
رئیس کاخ سفید همچنین افزود که آمریکا خواهان جنگ سرد با چین نیست. با این حال وی در پاسخ به پرسش یکی از بینندگان مبنی بر این که آیا ایالات متحده در برابر حمله احتمالی نظامی چین به تایوان از این کشور دفاع می‌کند، تاکید کرد: «بله، ما در این زمینه تعهد داریم و این کار را خواهیم کرد.»
تنش میان چین و تایوان از حدود یک سال پیش بالا گرفته و در هفته‌های اخیر با افزایش رزمایش‌های دریایی و پرواز جنگنده‌های چینی بر فراز آسمان این جزیره تشدید شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала