وزیر سویدنی: افغانستان سریعتر از انتظار به سوی فروپاشی اقتصادی می‌رود

© Photo / AFG Central bank وزیر سویدنی: افغانستان سریعتر از انتظار به سوی فروپاشی اقتصادی می‌رود
وزیر سویدنی: افغانستان سریعتر از انتظار به سوی فروپاشی اقتصادی می‌رود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
وزیر همکاری توسعه بین‌المللی سویدن هشدار داد افغانستان در حال فروپاشی اقتصادی است که این کشور را در معرض بحران سیاسی جدید قرار می‌دهد.
سویدن ۱۲۴ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.07.2021
سویدن ۱۲۴ هزار دوز واکسین کرونا به افغانستان کمک کرد
افغانستان در پی فروپاشی دولت تحت حمایت غرب این کشور و تسلط گروه طالبان بر آن در ماه اگوست، در بحران فرو رفته که با پایان ناگهانی میلیاردها دالر کمک به اقتصاد خود نیز مواجه شده است.
وزیر سویدنی در مصاحبه با رویترز گفت: نگرانی من این است که این کشور در آستانه فروپاشی اقتصادی قرار دارد و این سقوط سریع‌تر از آنچه فکر می‌کردیم در حال رخ دادن است.
به نوشته رویترز، اتحادیه اروپا متشکل از ۲۷ کشور شامل سویدن، از زمان بازگشت طالبان به قدرت، کمک‌های بشردوستانه به افغانستان را افزایش داده اما کمک‌های توسعه‌ای خود را متوقف کرده، اقدامی که بسیاری از کشورهای دیگر و بانک جهانی نیز انجام داده‌اند.
صلیب سرخ روز جمعه از جامعه بین‌المللی خواست تا با طالبان تعامل کنند و هشدار داد که گروه‌های امدادی به تنهایی تنها می‌توانند راه‌حل‌های موقت ارائه دهند.
این مقام سویدنی در ادامه گفت: کشورش در حال افزایش تلاش‌ها از طریق گروه‌های جامعه مدنی افغانستان برای تأمین خدمات اولیه است و سایر کشورها نیز باید متقاعد شوند که این امر بدون مشروعیت بخشیدن به دولت جدید افغانستان امکان‌پذیر است.
او با این حال گفت: سویدن کمک‌های توسعه‌ای را از طریق طالبان به این کشور نخواهد داد. 
یادآوری می کنیم، که بیشتر کشورها سفارتخانه‌های خود در کابل را تعطیل کرده‌اند و برخی آن را به قطر منتقل کرده‌اند. فرید اظهار داشت کشورهای اروپایی آماده بازگشایی سفارتخانه‌های خود در کابل نیستند و افزود که قبل از بازگشت به افغانستان، نمایندگی‌های دیپلماتیک بیشتری در قطر افتتاح می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала