Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ال کلاسیکو؛ شش دوئل کلیدی که می تواند نتیجه را رقم بزند

© AFP 2023 / Manu FernandezEl clásico (archivo)
El clásico (archivo) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
تیم های بارسلونا و رئال مادرید فردا شب در نخستین الکلاسیکوی فصل به مصاف هم خواهند رفت.
به گزارش اسپوتنیک، فردا در ادامه هفته دهم لالیگا و در مهم ترین دیدار هفته، تیم های بارسلونا و رئال مادرید در نیوکمپ به مصاف هم خواهند رفت.
مسابقه ای که پس از سالها نه خبری از مسی در آن است و نه رونالدو.
در آستانه این جدال حساس نگاهی می اندازیم که شش دوئل کلیدی الکلاسیکو که میتوانند در نتیجه این جدال جذاب تاثیرگذار باشد.
بنزما - ترشتگن
بنزما در فرم فوق العاده ای قرار دارد و از 8 بازی در لالیگا تا کنون 9 گل به ثمر رسانده و با آمادگی خاصی به ال کلاسیکو رسیده است.
بنزما پس از نمایش عالی در تیم ملی فرانسه و کمک برای قهرمانی در لیگ ملت ها، این روزها بازیکن اصلی رئال مادرید در خط حمله این تیم است.
با تمام این ها، ترشتگن گلر آلمانی بارسا عملکرد و آمار خوبی در مقابل این مهاجم فرانسوی داشته است.
طبق آمار، این بازیکن فرانسوی در 1075 دقیقه ای که مقابل بارسا در الکلاسیکو به میدان رفته است، تنها دو گل به ثمر رسانده است  که آخرین گل آن به برتری 2 بر 1 در در آخرین رویارویی دو تیم برمیگردد.
وینیسیوس - جرارد پیکه
تقابل یک مهاجم جوان و یک مدافع با تجربه در ال کلاسیکوی فردا شب، میتواند جذاب باشد. وینیسیوس زیر نظر آنچلوتی به مراتب بهتر از دو دوره گذشته زیر نظر زیدان کار میکند و تقریبا میتوان گفت نقش کلیدی در پیروزی های رئال دارد.
او اعتماد به نفس فوق العاده بالایی برای گلزنی دوباره در الکلاسیکو دارد و تقابل او با جرارد پیکه نیز میتواند نقش مهمی در نتیجه بازی فردا شب داشته باشد.
فرنکی دی یونگ - کاسمیرو
نبرد دیگر ال کلاسیکو در بازی فردا شب، دوئل انفرادی بین فرنکی دی یونگ و کاسمیرو خواهد بود.
این دو بازیکن با دوندگی و توپ ربایی حریفان و ارسال به موقع به هافبک ها، نقش موثری در پیروزی تیم شان بازی خواهند کرد. این دو با محافظت از خط دفاع و هافبک، رول مهمی را در الکلاسیکو بازی میکنند.

View this post on Instagram

A post shared by Casemiro (@casemiro)

View this post on Instagram
A post shared by Frenkie de Jong (@frenkiedejong)
گاوی - کاماوینگا
در ال کلاسیکوی فردا شب، ممکن است شاهد حضور دو بازیکن جوان باشیم که قطعا در این نبرد بزرگ تاریخ ساز خواهند شد. احتمال دارد هر دو مربی از ستاره ه جوان خود یعنی گاوی 17 ساله و کاماوینگا 18 ساله استفاده کنند.

View this post on Instagram

A post shared by GAVI (@pablogavi)

هر دو بازیکنان درخشش خوبی در رقابت های فصل داشتند، گاوی پس از درخشش در آکادمی لا ماسیا به تیم اصلی بارسا و حتی تیم ملی اسپانیا دعوت شد و حتی توانست در ترکیب اصلی لاروخا در نیمه نهایی لیگ ملت ها نیز قرار بگیرد.
کاماوانگا نیز پس از انتقال به رئال از رن، درخشش خوبی در ترکیب کهکشانی ها داشته است.
فاتی - آلابا
پس از بازگشت آنسو فاتی به ترکیب بارسلونا، حالا امیدواری ها برای درخشش او در ترکیب بلوگرانا زیاد است. به طوری که این بازیکن 18 ساله به امید اول گلزنی بارسا در خط حمله تبدیل شده است.
وارث مسی قطعا انگیزه زیادی برای باز کردن دروازه رئال خواهد داشت، اما این نوجوان که به تازگی قراردادش را تا سال 2027 به بارسا تمدید کرده، تقابل سختی با داوید آلابا مدافع با تجربه رئال خواهد داشت که جانشین راموس شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Ansu Fati (@ansufati)

در حالی که خط دفاعی لوس بلانکوس در این فصل نیز متزلزل نشان میدهد، این بازیکن اتریشی مصمم است در اولین ال کلاسیکو اش، اجازه باز شدن دروازه را ندهد.

View this post on Instagram

A post shared by David Alaba (@davidalaba)

دپای – کورتوآ
در حالی که ترشتگن و بنزما شاید مهم ترین دوئل این بازی هستند، اما نبرد بین تیبو کورتوا و ممفیس دپای را نمیتوان در بازی فردا شب نا دیده گرفت.
دپای و کورتوآ تنها 17 دقیقه در کل مقابل هم بازی کردند. آنهم زمانی که دپای در یونایتد بود و کورتوآ در چلسی. این جدال به سال 2016 برمیگردد. حالا پس از سالها این دو دوباره در مقابل هم آنهم در الکلاسیکو.
هر دو بازیکن فصل 2021/22 را با فرم خوبی آغاز کرده اند و جای تعجب نخواهد بود اگر نتیجه این ال کلاسیکو به شانس تک به تک بین بازیکن هلندی و بلژیکی ختم شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала