پایگاه نظامی امریکا در قرقیزستان ایجاد نمی‌شود

© Photo / Press service of the Supreme Council of the Kyrgyzstanپایگاه نظامی امریکا در قرقیزستان ایجاد نمی‌شود
پایگاه نظامی امریکا در قرقیزستان ایجاد نمی‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
رئیس جمهور قرقیزستان اجازه استقرار پایگاه امریکا در خاک خود را به امریکا نمی‌دهد.
به گزارش اسپوتنیک، سدیر جباروف، رئیس جمهور قرقیزستان درپاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پایگاه امریکا را در خاک شان اجازه خواهند داد، می‌گوید که در قرقیزستان پایگاه نظامی روسیه است و به امریکا اجازه نخواهند داد.
خواست امریکا برای مستقر ساختن پایگاه نظامی در اوزبیکستان؛ آیا تاشکند جواب مثبت خواهد داد؟ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.10.2021
خواست امریکا برای مستقر ساختن پایگاه نظامی در اوزبیکستان؛ آیا تاشکند جواب مثبت خواهد داد؟
جباروف درمورد پایگاه نظامی امریکا در خاک قرقیزستان گفت: "ما یک پایگاه نظامی روسی در «کانت» داریم، کفایت می‌کند. ما نمی‌خواهیم «موش و پشک» بازی کنیم. هیچ پایگاهی را درخاک ما اجازه نمی‌دهیم."
این درحالیست که منابع خبری گزارش داده اند که دولت جو بایدن به اعضای کنگره گفته‌است که ایالات متحده در حال نزدیک‌شدن به یک توافق با پاکستان برای استفاده از حریم هوایی این کشور برای انجام عملیات نظامی و اطلاعاتی در افغانستان است.
اخیرا گزارش شد که آمریکا از روسیه در آسیای مرکزی هم درخواست پایگاه کرده؛ اما مقام‌های روسی به این درخواست پاسخ مثبت نداده‌اند.
ازبکستان نیز هرگونه گفتگو درباره اعطای پایگاه نظامی به آمریکا را رد کرده‌ است.
این در حالی است که کاخ سفید همچنان در تلاش است تا اطمینان حاصل کند که می‌تواند عملیات «ضد تروریستی» را علیه داعش و دیگر گروه‌ها در افغانستان انجام دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала