رو آوردن دختران افغان به آموزش مخفی آنلاین

© @https://twitter.comبازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
پس از آن که طالبان به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه مکتب رفتن ندادند، شماری از دختران به دروس مخفی آنلاین روی آورده‌اند که این اقدام شان خاطرات دوره قبلی حکومت طالبان را زنده می‌کند.
به گزارش اسپوتنیک، موسسه خیریه  Learn Afghanistan یک مدرسه آنلاین مخفی در کشور برای دختران بالای 12 سال که از زمان به قدرت رسیدن طالبان اجازه حضور در کلاس ها را ندارند ، افتتاح کرده است.
پشتنه درانی، سرپرست این اداره گفت: "ما به 100 دختر که آینده افغانستان خواهند بود، آموزش می دهیم. آنها با استفاده از تبلت برای ادامه دروس با همدیگر دریافت کارخانگی در طول هفته استفاده می کنند."
دختران پایتخت افغانستان خواستار بازگشایی مکاتب شان است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2021
دختران پایتخت افغانستان خواستار بازگشایی مکاتب شان است
 به گفته وی، تمام این  کلاس های آنلاین توسط معلمین زن تدریس می شود.
Learn Afghanistan ی برنامه آموزشی برای مضامین ساینس، فناوری ، مهندسی و ریاضیات را ایجاد کرده است. همچنین به دختران برنامه نویسی و توسعه وب سایت آموزش داده می شود. جزئیات نحوه عملکرد مدرسه آنلاین برای محافظت از کارکنان و دانش آموزان مخفی نگه داشته می شود. این برنامه همچنین یافتن مطالب آموزشی را برای دختران آموزش می دهد تا بتوانند به تنهایی سطح دانش خود را ارتقا دهند.
این موسسه خیریه همچنین برنامه ای را برای حمایت از زنان باردار و مادران جوان برای دریافت مراقبت های پزشکی رایگان راه اندازی کرد.
ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به اشپیگل گفت که این جنبش مخالف رفتن دختران به مکتب نیست، اما آنها همچنان باید یک محیط امن ایجاد کنند و وسایل حمل و نقل مناسب را فراهم کنند.
در همین راستا، بلال کریمی معاون سخنگوی طالبان ابراز امیدواری کرد که به زودی دستورالعمل بازگشایی مدارس دخترانه تدوین شود.
وی گفت: ما سعی می‌کنیم دستور العمل به گونه ای باشد که دختران بتوانند در محیطی امن تحصیل خود را ادامه دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала