کارشناس: سیستم دفاع هوایی آمریکا "ناکافی" است

© AP Photo / Czarek SokolowskiАмериканские военные 7го полка ПВО разворачивают зенитный ракетный комплекс ЗРК Патриот на полигоне в Польше
Американские военные 7го полка ПВО разворачивают зенитный ракетный комплекс ЗРК Патриот на полигоне в Польше - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
عضو شوید
 یک کارشناس امنیت هسته ای سیستم دافع هوایی آمریکا را "ناکافی" خواند.
به گزارش اسپوتنیک، جیمز اکتون، مدیر برنامه امنیت هسته ای در بنیاد کارنگی در صحبت با ستون نویس مجله "فوربس" گفت ایالات متحده آمریکا به طور ناگزیر در برابر موشک های قاره پیمای چین آسیب پذیر است.
سناریوی احتمالی آغاز جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.09.2021
سناریوی احتمالی آغاز جنگ جهانی سوم
این متخصص سلاح های مدرن جمهوری خلق چین و روسیه را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده و  سیستم بمباران مداری (FOBS) ساخته شده در اتحاد جماهیر شوروی  وسیستم بمباران مداری چینی G-FOBS را ارزیابی کرد.
 
کارشناس تأکید کرد: "ایالات متحده آمریکا جهت دفع حملات هسته‌ای کوچک کوریای شمالی و ایران در حال استقرار سیستم های دفاع موشکی خود در آلاسکا، کالیفرنیا و اروپای شرقی است اما  این ابزارهای دفاعی برای متوقف کردن یک حمله هسته ای در مقیاس وسیع که شامل صدها کلاهک اتمی چین یا حتی بدتر از آن هزاران کلاهک اتمی روسی باشد، کافی نیست.
اکتون اضافه کرد که محافظه کاری رهبران  قدرت های هسته ای اجازه نمی دهد آنها ریسک کنند، بنابراین توسعه تسلیحات جدید در چین چیزی جز یک "شبکه ایمنی" در صورت حمله هسته ای فرضی نیست.
پیش ازاین جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده ازاینکه هر کشور دیگری از جمله روسیه و چین بتواند از نظر قدرت نظامی از کشورش پیشی بگیرد، ابراز شک و تردید نموده است .
رهبر آمریکا گفت: "چین، روسیه و بقیه جهان می دانند: ما قدرتمندترین نیروهای مسلح در تاریخ جهان را داریم. نگران نباشید که آنها (سایر کشورها) بتوانند از ما پیشی بگیرند."
گفتنی است در آغاز ماه اکتبرخ روبرت فارلی نویسنده مقاله در 19Fortyfive، معتقد است که درگیری بین ایالات متحده و چین می‌تواند به سومین و چهارمین جنگ جهانی منجر شود.
او می‌نویسد: "رویارویی واشنگتن و پکن، به احتمال زیاد، با یک درگیری قاطع به پایان نمی‌رسد، بلکه منجر به یک سری کارزارهای مسلحانه می‌،ود."
نویسنده معتقد است که جمهوری خلق چین یک آتش‌بس موقت با ایالات متحده منعقد می‌کند و سپس دوباره برای الحاق منطقه مورد مناقشه به سرزمین خود اقدام می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала