Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

اینتر - یوونتوس؛ دیداری به قدامت تاریخ، بانوی پیر به خانه‌ی افعی می‌آید

© Sputnik / Антон Денисов /  مراجعه به بانک تصاویر اینتر
اینتر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
تیم‌های اینتر و یوونتوس امشب در جوزپه مه‌آتزا دربی ایتالیانو را برگزار خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، در چهارچوب رقابت های هفته نهم سری آ ایتالیا، امشب یکشنبه دوم عقرب  سال 1400 مصادف با بیست و چهارم اکتبر سال 2021 میلادی، شاگردان سیمونه اینزاگی در تیم اینتر از ساعت ۲۳:۱۵ در ورزشگاه جوزپه مه آتزا (سن سیرو) شهر میلان و با قضاوت مائوریتسیو ماریانی، داور سرشناس ایتالیایی از شاگردان ماسیمیلیانو آلگری در تیم یوونتوس پذیرایی خواهند کرد.
در آخرین تقابل این دو تیم در تاریخ پانزدهم مِی سال ۲۰۲۱ در دیدار برگشت فصل قبل سری آ ایتالیا، یوونتوس با حساب سه بر دو از سد اینتر گذشت. رونالدو و کوادرادو (دو بار) برای بیانکونری و لوکاکو و کیلینی (گل‌ به‌ خودی) برای نراتزوری گلزنی کردند.
یوونتوس هم که با بازیافتن استحکام و ثبات دفاعیش بردهای متوالی اقتصادیش را شروع کرده، می خواهد با پیروزی مقابل اینتر، علاوه بر نزدیک شدن به صدر جدول رده بندی و رسیدن به اینتر در رتبه سوم، سایر رقبا را از نظر روانی تحت فشار قرار دهد.
 طی سال های اخیر جدال آلگری و اینزاگی همواره از جذابیت خاصی برخوردار بوده و حساسیت دربی ایتالیا به همراه نزدیک بودن امتیازات دو تیم، می تواند این بازی را خاص تر از همیشه کند.
به نظر می رسد تاریخ برای یوونتوس و مکس آلگری در حال تکرار شدن باشد؛ چرا که در فصل ۲۰۱۶-۲۰۱۵ نیز یوونتوسِ مکس آلگری کارش را بدون کسب پیروزی در سه هفته نخست شروع کرد و این فصل هم چهار بازی ابتداییش را نبرده اما این مربی نشان داده در جمع و جور کردن تیمش، ید طولایی دارد.
حالا بانوی پیر که همه بازی هایش را در لیگ قهرمانان اروپا برده و با چهار برد متوالی در سری آ، خودش را به صدر جدول رده بندی سری آ نزدیک‌ تر کرده است.
 البته این فصل رقبای سرسخت و بزرگی از جمله همین اینتر را پیش رو دارند و هنوز فاصله‌ آن ها با صدر جدول کم نیست. احتمالاً این فاصله با برتری در دیدارهای مهم و رو در رو با مدعیانِ بالانشین در جدول جبران خواهد شد.
شکست مقابل ناپولی و توقف مقابل میلان باعث شد بیانکونری حالا از این دو تیم دور باشد. با این حال، هنوز فصل به یک چهارم خودش هم نرسیده و فرصت برای جبران وجود دارد.
در طرف مقابل، افعی ها به عنوان قهرمان فصل گذشته سری آ با تمام قوا مقابل بانوی پیر قرار خواهند گرفت. اینتر که هفته گذشته مقابل لاتزیو شکست خورد، می خواهد همچنان در تعقیب میلان و ناپولی در کورس قهرمانی باقی بماند و این جز با پیروزی مقابل یوونتوس میسر نخواهد شد.
نراتزوری می خواهد علاوه بر پیروزی مقابل دشمن دیرینه، ضمن تثبیت جایگاه خود در جدول رده بندی، ضربه سختی به بیانکونری بزند و آن ها را از کورس رقابت ها دور کند.
وقتی سیمونه اینزاگی روی نیمکت هدایت تیم قهرمان فصل پیش سری آ ایتالیا قرار گرفت، بسیاری شهامتش را ستودند.
شروع اینتر در این فصل خوب بود و حتی وقتی خیلی‌ ها تصور می‌ کردند با جدایی ستاره‌ هایی مثل روملو لوکاکو و اشرف حکیمی مشکلاتی به‌ خصوص در فاز حمله داشته باشند، بیشترین گل را به ثمر رساندند.
با همه این اوصاف، بریک افعی ها بد موقعی توسط تیم سابق سیمونه کشیده شد تا در آستانه‌ی دربی ایتالیا، فاصله‌ی امتیازیشان با صدر جدول و ناپلی ها بیشتر شده باشد. با توجه به اوج گیری ناپولی و ادامه روند خوب میلان، امتیازات دیدارهای بزرگ‌ تر در فصل جاری تعیین کننده خواهد بود.
سیمونه اینزاگی و شاگردانش می‌ خواهند این آزمون بزرگ را با موفقیت پشت سر بگذارند. اینزاگی میان سرمربیان سری آ بیش از هر تیمی مقابل یوونتوس شکست خورده است؛ این مربی در هر سه بازی خانگی لیگ مقابل آلگری شکست خورده است.
یوونتوس چهار بازی اخیرش در سری آ را برده و اینتر هم در بیست بازی خانگی اخیرش نباخته است.
 
بانوی پیر با هشتاد و پنج پیروزی، افعی ها را بیش از تمام تیم های ایتالیایی در سری آ برده است. نراتزوری در بازی خانگی قبلیش مقابل بیانکونری پیروز شده است. اینتر چهل و هفت بار تا کنون یوونتوس را در سری آ شکست داده است. تورینی ها در دوازده بازی گذشته خود مقابل آبی و سیاه پوشان میلانی، در یازده بازی شکست نخورده اند.
 
اینتر در صورت شکست مقابل یوونتوس، برای اولین بار از مارس سال 2020، دو بازی متوالی در سری آ را می بازد؛ آن موقع نیز اینتر به لاتزیو و یوونتوس باخته بود.
 
سیمونه اینزاگی میان سرمربیان سری آ بیش از هر تیمی مقابل یوونتوس شکست خورده است؛ اینزاگی در هر سه بازی خانگی لیگ مقابل آلگری شکست خورده است.
یوونتوس چهار بازی اخیرش در سری آ را برده و اینتر هم در بیست بازی خانگی اخیرش نباخته است. بانوی پیر با هشتاد و پنج پیروزی، افعی ها را بیش از تمام تیم های ایتالیایی در سری آ برده است. نراتزوری در بازی خانگی قبلیش مقابل بیانکونری پیروز شده است.
 
 اینتر چهل و هفت بار تا کنون یوونتوس را در سری آ شکست داده است. تورینی ها در دوازده بازی گذشته خود مقابل آبی و سیاه پوشان میلانی، در یازده بازی شکست نخورده اند. اینتر در صورت شکست مقابل یوونتوس، برای اولین بار از مارس سال 2020، دو بازی متوالی در سری آ را می بازد؛ آن موقع نیز اینتر به لاتزیو و یوونتوس باخته بود.
 
اینتری ها هیچ مصدوم یا محرومی برای دربی ایتالیا و بازی امشب مقابل یوونتوسی ها ندارند. اما در طرف مقابل، پائولو دیبالا، ماتیاس دلیخت و آدرین ربیو ممکن است حضور در مصاف امشب دو تیم را از دست بدهند. دو نفر اول به دلیل مصدومیت و ربیو هم به علت ابتلا به کرونا؛ البته تست کرونای آدرین ربیو روز جمعه منفی شد و این بازیکن دوباره به تمرینات بیانکونری بازگشت ولی حضورش در ترکیب یوونتوس برای تقابل امشب با نراتزوری، به تصمیم مکس آلگری بستگی دارد.
 
ترکیب احتمالی اینتر:
هندانوویچ، اشکرینیار، دی‌ فرای، باستونی، دارمیان، بارلا، بروزوویچ، چالهان‌ اوغلو، پریشیچ، لائوتارو و ژکو
 
ترکیب احتمالی یوونتوس:
شزنی، دی شیلیو، بونوچی، کیلینی، ساندرو، کوادرادو، بنتانکور، لوکاتلی، برناردسکی، کیه‌زا و موراتا
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала