Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

بارسا 1 رئال 2؛ بیرق آنچلوتی سرانجام در نیوکمپ بلند شد

© REUTERS / JAVIER SORIANOريال مدريد
ريال مدريد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
تیم فوتبال رئال مادرید در زمین بارسلونا با تنها گل دیوید آلابا به برتری ارزشمندی در ال‌کلاسیکو دست یافت.
به گزارش اسپوتنیک؛ در دهمین هفته از بازی‌های لالیگای اسپانیا حساس‌ترین و جذاب‌ترین بازی فوتبال جهان برگزار شد که سرانجام رئال مادرید این دیدار را با نتیجه 1 بر صفر برنده شد.
در مهم‌ترین لحظه و در دقیقه 24 پاس کریم بنزما را وینیسیوس به دست آورد و در دو مرحله با بر زمین کشیدن دروازه‌بان بارسلونا شوت زد که به بیرون رفت.
پس از آن لحظه خیلی زود بازیکنان بارسا برگشتند و در یک فرصت عالی توپ ممفیس دپای از میان پاهای ادر میلیتائو و لوکاس واسکز به فاتی رساند و او نیز با یک پا سرجینو دست را صاحب توپ ساخت اما این بازیکن بهترین موقعیت به دست آمده را به آسمان زد تا فریادهای اعتراضی هواداران را برانگیزد.
حملات دو تیم در ادامه بیشتر شد اما این تیم رئال بود که پیش افتاد.
جایی که در دقیقه 32 یک ضد حمله سریه، وینیسیوس توپ را بلند به راست برد و پاس زیبایی که از راست به دیوید آلابا رسید این مدافع اتریشی با یک شوت دیدنی پای چپ دروازه‌ ترتشگن را باز کرد تا مهمان یک گل پیش بیفتد.
خیلی زود تیم بارسا تلاش کرد تا به این گل واکنش نشان بدهد اما ضربه سر جرارد پیکه با فاصله اندک از دروازه کورتوا به بیرون رفت.
در دقیقه 37 بازی وینیسوس توپ بلند کورتوا را به دست آورد، اما او به بنزما فرستاد که او هم برای کروس زمینه سازی کرد اما ضربه این بازیکن به بازیکن بارسا برخورد کرد و به کرنر رفت. با ارسال کرنر از سمت چپ اما فشار رئال نتیجه نداد و بازی 1-0 ماند.
در دقیقه 44 بازی آنسو فاتی فرصت داشت تا بازی را به تساوی بکشد اما این‌گونه نشد زیرا ضربه او با برخورد به بازیکن رئال، برگشت داده شد تا نیمه اول با حساب 1-0 به سود رئال خاتمه یابد.
در ابتدای نیمه دوم رونالدکومان سرمربی بارسا دست به تغییر زد و به جای مینگوئیزا از کوتینیو را به زمین فرستاد.
در حالی‌که 86422 نفر برا بازی وارد ورزشگاه شده بود، در همان ابتدای ورود این بازیکن برزیلی یک کرنر گرفت اما نتوانست دروازه را باز نماید.
در دقیقه 57 بازی در لحظه‌ی که تونی کروس و دی‌یونگ برای ضربه زدن توپ بلند شده بودند، توپ به دست بازیکن رئال خورد که داور آنرا خطای هند نگرفت و برعکس در ازای اعتراضات پیکه به این بازیکن کارت زرد نشان داد.
در ادامه روی خطای سرجینو دست توپ را در اختیار وینیسیوس قرار داد اما ستاره بارسا خیلی زود اشتباه خود را جبران کرد.
د دقیقه 67 فرصت خوبی برای رئال در یک ضدحمله برق آسا شکل گرفت اما تعلل زیاد وینیسیوس سبب شد تا گلی به ثمر نرسد.
در حالی‌که در دقیقه 71 فده والورده به جای رودریگو به زمین آمد، کریم بنزما فرصت سازی کرد تا بازیکن اروگوئه گل‌زنی کند ولی ضربه او به تور دروازه برخورد کرد. البته بنزما در آفساید نیز قرار داشت.
پس از آن لحظه بود که بارسا دست به تعویض زد و به جای آنسو فاتی، سرخیو آگوئرو به زمین آمد.
تلاش‌های دو طرف ادامه داشت اما در دقیقه 81 بازی؛ پیکه و فده والورده برای یک ضربه سر بلند شدند که در نتیجه با هم از ناحیه سر برخورد کردند که حتی پای تیم پزشکی را به زمین کشید.
بعدا، تعویض‌هایی که بارسا انجام داده بود گرچه فشار بر رئال را افزود اما نتیجه بخش نبود که کارلتو دست به تغییر زد و آسنسیو را زمین آورد تا بتواند ضمن حفظ نتیجه، حملات حریف را دفع نموده و میدان داری نماید.
در دقیقه 89 بازی و در لحظه‌ی که تیبو کورتوا شوت می‌زد، از کشاله ران احساس ناراحتی کرد و روی زمین نشست که این موضوع باز هم دخالت تیم پزشکی را به همراه داشت و پس از لحظاتی دروازه‌بان بلجیمی کارش را ادامه داد. در همین لحظات والورده که در دقیقه 71 بازی کرده بود، از سوی مربی بیرون برده شد و کارواخال به زمین آمد تا واسکزبتواند کمی پیشتر بازی کند.
بارسایی‌ها که پیش کشیده بودند تا بتوانند دروازه را باز کنند اما برعکس انتظار، در فرصتی که ضربه اول را آسنسیو زد در برگشت لوکاس واسکز از راه رسید.
اما در دقیقه 7 وقت‌های تلف شده نیمه دوم، روی پاس سرجینو دست، سرخیو آگوئرو روی یک ضربه نوک پا توپ را به گوشه دروازه رئال جای داد. بارسا تا خود را پیدا کرد ویصل داور اعلام پایان بازی را با حساب 2-1 به سود رئال مادرید را داشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала