انتقاد عفو بین‌الملل از بسته‌شدن مرزهای کشورهای همسایه افغانستان به‌ روی پناهجویان

© Photo / twitter/Ahmad.Qانتقاد عفو بین‌الملل از بسته‌شدن مرزهای کشورهای همسایه افغانستان به‌ روی پناهجویان
انتقاد عفو بین‌الملل از بسته‌شدن مرزهای کشورهای همسایه افغانستان به‌ روی پناهجویان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
سازمان ملل متحد به احتمال مهاجرت حدود نیم میلیون شهروند افغانستانی تا پایان سال 2021 هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از العربیه، سازمان «عفو بین‌الملل» از کشورهای همسایه افغانستان از جمله ایران، پاکستان و شماری از کشورهای اروپایی به‌دلیل بستن مرزهای خود به‌روی پناهجویان افغان انتقاد کرده است.
گذرگاه تورخم فقط به‌روی وسایل نقلیه باربری و دارندگان ویزه باز است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
گذرگاه تورخم فقط به‌روی وسایل نقلیه باربری و دارندگان ویزه باز است
به گفته این سازمان، مهاجران افغانستانی که جان‌های آنها در خطر است و مجوز قانونی سفر ندارند، به‌دلیل بسته بودن مرزها، به‌خصوص مرزهای کشورهای همسایه نمی‌توانند از کشور خارج شوند.
سازمان عفو بین‌الملل، با اشاره به وضعیت 32 پناهجوی این کشور که در مرز لهستان و بلاروس گرفتار شده‌اند، وضعیت آن‌ها را «خیلی ناگوار» توصیف کرد. از این میان، 17 پناهجو، هنگام تلاش برای رد شدن از روی سیم خاردار در مرز لهستان بازداشت و به بلاروس بازگردانده شده‌اند.
به تازگی، احمد وحیدی، وزیر داخله ایران، گفته است مهاجرین افغانستانی که وارد خاک این کشور شوند توسط ماموران ایران بازداشت و به کشورشان بازگردانده خواهند شد. او از مهاجرین خواست که به مرزهای ایران مراجعه نکنند چراکه امکان پذیرش آنها کم است.
سازمان ملل متحد، هشدار داده است که احتمال دارد تا پایان سال جاری میلادی حدود نیم میلیون پناهجوی افغانستانی این کشور را ترک کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала