جان باختن 180 هزار کارکنان کارد درمان در جهان به دلیل دچار شدن به کرونا

© Photo / Facebook account of AF MOPHجان باختن 180 هزار کارکنان کارد درمان در جهان به دلیل دچار شدن به کرونا
جان باختن 180 هزار کارکنان کارد درمان در جهان به دلیل دچار شدن به کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد، که در دوره همه‌گیری کرونا، 180 هزار نفر از کارکنان کادر درمان به دلیل دچار شدن به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.
بررسی نهایی واکسین «اسپوتنیک وی» از سوی سازمان بهداشت جهانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
بررسی نهایی واکسین «اسپوتنیک وی» از سوی سازمان بهداشت جهانی
سازمان جهانی بهداشت همچنین هشدار داد با ادامه گسترش ویروس کرونا در جهان، اضطراب، خستگی و فرسودگی کادر درمان بیش از پیش خواهد شد.
سازمان جهانی بهداشت در بیانیه خود درباره مرگ کادر درمان به دلیل ابتلا به کرونا نوشت: «این مرگ‌ها ضایعه‌ای غم‌انگیز به شمار می‌آیند».
در حال حاضر حدود 135 میلیون نفر در جهان در بخش بهداشت و درمان فعالیت می‌کنند که کشته شدن این تعداد از آنها به دلیل ابتلا به کرونا می‌تواند شکاف غیرقابل تعویضی ایجاد کند.
گسترش ویروس کرونا در سرتاسر جهان همچنان با سرعت ادامه دارد و آمریکا درصدر کشورهایی قرار دارد که هم از لحاظ تعداد مبتلا و هم از لحاظ تعداد قربانیان، بیشترین آمار را دارد.
روند صعودی قربانیان کرونا در آمریکا در شرایطی است که تاکنون حدود 400 میلیون دُز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است.
چندی پیش گزارشی درباره وضعیت بسیار بد شیوع کرونا در آمریکا منتشر شد که نشان می‌داد با وجود امکانات متنوع پزشکی، شیوع کرونا تاکنون جان صدها هزار نفر را گرفته و با حدنصاب شیوع آنفلوانزای اسپانیایی در سال‌های دور برابری می‌کند.
 آنفلوانزای اسپانیایی بیماری مرگبار غیرمنتظره‌ای بود که در خلال بهار 1918 تا تابستان 1919، 500 میلیون نفر یک ‌سوم مردم جهان در سراسر جهان را مبتلا کرد و به گفته پژوهشگران، بین ۱۷ تا ۵۰ میلیون انسان جان خود را از دست دادند که بیشتر از ‌شمار قربانیان مستقیم جنگ جهانی اول است. شمار مرگ و میر در آنفلوانزای اسپانیایی به شکل غیرمنتظره‌ای در جوانان بیشتر بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала