ذبیح الله مجاهد: فرو افتادن حکومت پیشین به نفع مردم نبوده است

© @https://twitter.comذبیح الله مجاهد: فرو افتادن حکومت پیشین به نفع مردم نبوده است
ذبیح الله مجاهد: فرو افتادن حکومت پیشین به نفع مردم نبوده است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
سخنگوی گروه طالبان می‌گوید، که ایالات متحده امریکا مانع به رسمیت شناخته شدن امارت اسلامی از سوی جامعه جهانی شده است.
مجاهد: کسانی‌که سبب آزار و اذیت اقلیت اهل‌هنود شده بودند، دستگیر شدند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
مجاهد: کسانی‌که سبب آزار و اذیت اقلیت اهل‌هنود شده بودند، دستگیر شدند
مجاهد در یک گفت‌وگوی ویژه با طلوع‌نیوز تاکید می‌ورزد، که اگر گفت‌وگوهای صلح میان افغانستانی ها ادامه می‌یافت و منجر به پایان جنگ در کشور می‌شد، یک برآیند بهتر نسبت به وضعیت کنونی به وجود می‌آمد.
وی گفت: «اگر همه مسایل حل می‌شد، جنگ متوقف می‌شد و ما دست میافتیم به گفت‌وگوهای خوب و معنی دار، وضعیت کنونی بهتر می‌بود، وضعیت از این متفاوت‌تر می‌بود و ما دیدیم در اوایل که برخی نهاد‌ها از هم پاشید که نیاز به این کار نبود».
مجاهد از آمدن تغییرات در کابینه نیز خبر می‌دهد، اما تأکید دارد که کشورها نمی‌توانند به بهانه‌ی ایجاد حکومت همه‌شمول افراد مورد نظر شان را در پُست‌ها جابه‌جا کنند.
مجاهد می‌گوید: «آن‌ها یعنی کشورها تاکید دارند به شمولیت، در حالی که شمولیت در حکومت موجود است و بسیاری‌ها از اقوام مختلف در کابینه حضور دارند و صلاحیت دارند. اگر اشاره می‌رسانند که افراد باشند این نادرست است».
سخنگوی امارت اسلامی ایالات متحده امریکا را به فرار دادن سرمایه‌های مادی و معنوی افغانستان متهم کرده و تأکید می‌کند که تعلل کشورها در قبال به رسمیت شناختن امارت اسلامی نیز ناشی از مداخله واشنگتن است.
وی افزود: «ما می‌فهمیم جلو به رسمیت شناختن را کی گرفته؛ پالیسی امریکا است. در وقت آخر هم که خارج می‌شد تلاش کرد که سرمایه مادی و معنوی را از افغانستان خارج کند».
این در حالیست که بیش از یک و نیم ماه از معرفی کابینه سرپرست امارت اسلامی گروه طالبان می‌گذرد، اما  تلاش‌های دیپلماتیک مقامات امارت اسلامی برای به رسمیت شناخته شدن ‌شان از سوی کشورهای جهان نتیجه‌ی در پی نداشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала