راکت غول‌پیکر SLS ناسا سرهم شد: آرتمیس 1 سال آینده پرتاب خواهد شد

© Photo / NASANASA plans first return mission to Moon in February 2022
NASA plans first return mission to Moon in February 2022 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
ناسا می‌خواهد در ماه فبروری 2022 برای اولین بار راکت غول‌پیکر نسل بعدی خود موسوم به Space Launch System یا SLS را پرتاب کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، این راکت در ماموریتی به نام «آرتمیس 1» بدون سرنشین از زمین جدا می‌شود و نخستین گام در مسیر بازگشت انسان به ماه خواهد بود.
ناسا ابتدا در نظر داشت پرواز آزمایشی راکت خود را تا انتهای سال جاری انجام دهد و در سال 2024 اولین فضانورد خود را در ماموریت «آرتمیس 3» به ماه برگرداند، اما این زمان‌بندی دچار تاخیر شد. این سازمان حالا یک روز پس از سوار کردن کپسول «اوریون» روی راکت غول‌پیکر «سیستم پرتاب فضایی» از زمان‌بندی جدید ماموریت خود خبر داده است.
آغاز ماموریت 12 ساله کاوشگر ناسا برای سیارک های مشتری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.10.2021
آغاز ماموریت 12 ساله کاوشگر ناسا برای سیارک های مشتری 
ارتفاع راکت ناسا که در ساختمان مونتاژ مرکز فضایی کندی در فلوریدا سرهم شده، حالا با کپسول بالای آن به 98 متر می‌رسد. این فضاپیما پس از انجام چند آزمایش دیگر به سکوی پرتاب می‌رود تا در ماه ژانویه آخرین آزمایش خود را پشت سر بگذارد. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، راکت ناسا در ماه فبروری با زمین خداحافظی خواهد کرد.
«مایک سارافین»، مدیر ماموریت آرتمیس 1 می‌گوید: «پنجره زمانی پرتاب در ماه فبروری از 12ام آغاز می‌شود و تا 27ام ادامه پیدا می‌کند». اگر این پنجره از دست برود، فرصت بعدی دوباره در ماه مارس و بعد آوریل ایجاد خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود که مدت زمان این ماموریت چهار تا شش هفته باشد.
آرتمیس 1 همچنین حامل چند ماهواره کوچک به نام CubeSats خواهد بود که قرار است کارها و آزمایش‌های مختلفی انجام دهد.
طبق زمان‌بندی، آرتمیس 2 در سال 2023 و در نهایت آرتمیس 3 در سال 2024 پرتاب خواهند شد. اگر آرتمیس 3 بدون تاخیر پرتاب شود (که بعید خواهد بود)، انسان برای اولین بار پس از ماموریت آپولو 17 در سال 1972 دوباره بر سطح ماه قدم خواهد گذاشت. ناسا می‌گوید این ماموریت شامل اولین زن و اولین فرد رنگین پوستی خواهد بود که به ماه می‌روند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала