عربستان سعودی تا سال 2060 سطح انتشار کربن خود را به صفر می‌رساند

© Photo / Pixabay/ Wikilmagesعربستان سعودی تا سال 2060 سطح انتشار کربن خود را به صفر می‌رساند
عربستان سعودی تا سال 2060 سطح انتشار کربن خود را به صفر می‌رساند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
عربستان سعودی به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نفت جهان اعلام کرده که می‌خواهد تا سال 2060 نشر گازهای گلخانه‌ای خود را به صفر برساند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیجیاتو، عربستان در این مسیر با بیش از 100 کشوری همراه می‌شود که قرار است تغییرات اقلیمی را کنترول کنند.
محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در آغاز نخستین «مجمع برنامه سبز سعودی» این خبر را اعلام کرد. او وعده داد این کشور تا سال 2030 برابر 450 میلیون درخت بکارد و به ترمیم وسعت بالایی از زمین‌های بایر و غیرحاصل‌خیر بپردازد. عربستان حجم تولید کربن را 200 میلیون کاهش می‌دهد و سعی می‌کند شهر ریاض را پایاتر کند.
با وجود اینکه عربستان می‌خواهد نشر گازهای گلخانه‌ای را در خاک خود کاهش دهد، ولی فعلا هیچ نشانه‌ای مبنی بر کاهش سرمایه‌گذاری در حوزه‌های نفت و گاز دیده نمی‌شود. به‌رغم تلاش‌هایی که برای گسترش تنوع درآمدهای عربستان سعودی انجام گرفته، صادرات انرژی همچنان شالوده اصلی اقتصاد این کشور را شکل می‌دهد.
عربستان سعودی می‌خواهد از طریق رویکردی به نام «اقتصاد مدور کربن» نشر کربن خود را به صفر برساند. تمرکز در این رویکرد بر کاهش، استفاده مجدد، بازیافت و حذف کربن قرار گرفته است. ولی فعالان زیست محیطی این رویکرد را نمی‌پسندند چون می‌گویند کشورها از این طریق به جای حذف سوخت‌های فسیلی به دنبال استفاده از فناوری‌های نگهداری و ذخیره‌سازی کربن می‌روند که غیرقابل اعتمادند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала