منابع: پاکستان در مبارزه با داعش طالبان را کمک می‌کند

© Photo / Facebook/SHQمنابع: پاکستان در مبارزه با داعش طالبان را کمک می‌کند
منابع: پاکستان در مبارزه با داعش طالبان را کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
یکی از رهبران طالبان تاکید دارد که پاکستان برادر ما است و این کشور در بخش های مختلف از این گروه حمایت می‌کند از جمله اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص گروه تروریستی داعش.
به گزارش اسپوتنیک، پاکستان در مبارزه با گروه تروریستی داعش، طالبان (ممنوع در روسیه) را همکاری می‌کند. روزنامه واشنگتن پست روز شنبه به نقل از دو نماینده طالبان این خصوص نوشته است.
این روزنامه  به نقل از یکی از رهبران طالبان می نویسد که پاکستان از طریق "کانال های غیر رسمی" برای انتقال اطلاعات و ارایه حمایت های فنی در مبارزه با گروه داعش استفاده می‌کند. دولت پاکستان، طالبان را در ردیابی تماس های تلفنی و فعالیت های اینترنتی شبه نظامیان داعش کمک می‌کند.
محقق: هشت کودک در اثر گرسنگی در غرب کابل جان باخت؛ برای طالبان جای خجالت و ننگ است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
محقق: هشت کودک در اثر گرسنگی در غرب کابل جان باخت؛ برای طالبان جای خجالت و ننگ است
این رهبر طالبان تاکید دارد که پاکستان برادر ما است و این کشور در بخش های مختلف از این گروه حمایت می‌کند از جمله اشتراک گذاری اطلاعات در خصوص گروه تروریستی داعش.
او می افزاید که اگر امریکا و شماری دیگر از کشورهای جهان اطلاعات داعش را در اختیار آنان قرار دهند می توانند این گروه تروریستی را در عرض چند روز شکست دهند.
یکی از نمایندگان وزارت خارجه پاکستان که نخواست نامش فاش شود، به این روزنامه امریکایی می گوید که این یک ارتباط غیر رسمی است و در مورد هیچ مشارکت مستقیمی برای تبادل اطلاعات نیست.
او تاکید دارد که اسلام آباد و طالبان در خصوص مبارزه با تروریسم گفتگو کرده است.
این نماینده گفت: "نمی توان همکاری با کابل را رد کرد، نه تنها پاکستان، بلکه سایر کشورهای منطقه مانند روسیه و ایران نگران داعش می باشند. به همین دلیل می توان در زمینه مبارزه با تروریسم در سطح منطقه ای تفاهم داشت".
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ میزان محبوبیت بایدن سقوط کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
خروج نیروهای امریکایی از افغانستان؛ میزان محبوبیت بایدن کاهش یافت
واشنگتن پست خاطر نشان می‌کند که ترس امریکا و شماری دیگر از کشورهای جهان مبنی بر اینکه اگر طالبان نتوانند جنگجویان را مهار کند، افغانستان دوباره ممکن پناه‌گاه تروریست ها مبدل گردد. ظاهرا پاکستان به گونه مستقیم در مبارزه با داعش طالبان را کمک می کند.
بلال کریمی، معاون سخنگوی طالبان می گوید که این برای گروه داعش تهدیدی جدی نیست: "ما این را یک مشکل عمده نمی دانیم، بنابراین برای حل این مشکل نیازی به کمک خارجی نداریم".
قابل ذکر است که گروه طالبان پس از فرار محمد اشرف غنی، رئیس جمهور پیشین افغانستان در کابل قدرت را به دست گرفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала