واکنش مسکو به تشدید روند صدور ویزه امریکا برای شهروندان روسیه

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر واکنش مسکو به تشدید روند صدور ویزه امریکا برای شهروندان روسیه
واکنش مسکو به تشدید روند صدور ویزه امریکا برای شهروندان روسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه به اقدام امریکا در تشدید روند صدور ویزه امریکا برای شهروندان روسیه واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، خانم زاخارووا امروز (یکشنبه، 24 اکتوبر) در کانال تلگرام خود نگاشته است: خواندم که وزارت امور خارجه امریکا روس هایی را که خواهان دریافت ویزه ایالات متحده هستند در دسته «ملیت های بی‌جا و مکان» قرار داده است... آنها یک رویه فنی که در قرن بیست و یکم روندی پیش پا افتاده است را به یک جهنم واقعی تبدیل کردند. مضحک و در آستانه سادیسم.
سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در ادامه خاطرنشان کرد که وزارت خارجه آمریکا «مدهاست چیزهای مهمی را خراب کرده که دیگر قادر به ترمیم آن نیست».
واکنش مسکو به اخراج دیپلمات های روسی از ناتو - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.10.2021
واکنش مسکو به اخراج دیپلمات های روسی از ناتو
وی افزود: دیپلمات‌های امریکایی سال‌هاست که سیستم ارائه خدمات قنسولی در روسیه که توسط آن ها ایجاد نشده بود را خراب کرده اند، کنسولگری ها را تعطیل کردند و تعداد کارکنان قنسولگری را کاهش دادند، آزمایش کردند که پاسخ متقارن ما چه تفاوت هایی خواهد داشت. آیا واقعا به ذهن هیچ یک از مدافعان این استراتژی کثیف نرسید که آن ها همزمان در حال تخریب آرمان های آزادی خود هستند؟
به گفته زاخارووا، این تنها کاهش تبادلات گردشگری و فرهنگی نیست، بلکه «ضربه ای به خانواده ها و خویشاوندان» افراد و پیوندهایی است که «بافت میان روابط بین کشورها و مردم ساکن در آن ها» را تشکیل می‌دهد.
همچنان شمسیل سارالیف، معاون اول رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای دولتی روسیه به اقدام امریکا در تشدید روند صدور ویزه امریکا برای شهروندان روسیه واکنش نشان داد.
وی می‌گوید که قرار دادن شهروندان روسیه در دسته «ملیت های بی‌جا و مکان» توسط وزارت خارجه امریکا که خواهان دریافت ویزه ایالات متحده امریکا هستند، می‌تواند به عنوان تلاشی برای تشدید تنش‌ها دیپلماتیک تلقی شود.
سارالیف در کانال تلگرام خود نوشته است: معتقدم که این گام چیزی نیست جز تلاش دیگری برای تشدید تنش‌های دیپلماتیک بین روسیه و ایالات متحده، که طرف امریکایی قبلاً چندین بار انجام داده است.
پیشر وزارت امور خارجه امریکا از تشدید روند دریافت ویزه برای شهروندان روسیه خبر داد و اعلام کرد، این افراد در طبقه بندی «ملیت های بی جا و مکان» قرار می گیرند. براساس سند منتشر شده در سایت وزارت خارجه امریکا، شهروندان کشورهایی که امریکا در آن ها قنسولگری ندارد و یا وضعیت سیاسی آن ها بی‌ثبات است، در این فهرست قرار می‌گیرند. مجموعا 10 کشور از جمله سومالی، ونزوئلا، سوریه و ایران در این فهرست قرار گرفته‌اند.
در عین حال، وزارت امور خارجه امریکا گفته است که شهروندان روسیه برای گرفتن ویزای امریکا باید به ورشو سفر کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала