پرچم‌های سیاه داعش در ارزگان برافراشته شد

© facebook Ministry of Defenseپرچم‌های سیاه داعش در ارزگان برافراشته شد
پرچم‌های سیاه داعش در ارزگان برافراشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
عضو شوید
یک منبع محلی در ولایت جنوبی ارزگان تأیید می‌کند که گروه داعش پرچم خود را در ولسوالی دهراوود این ولایت برافراشته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز ، این منبع که نخواست نامش در خبر ذکر شود، امروز یکشنبه (24،اکتوبر)، گفت که افراد داعش از چهار روز پیش به این طرف بیرق سیاه‌شان را در روستای «دهزک» ولسوالی دهراوود برافراشته‌اند.
منابع: پاکستان در مبارزه با داعش طالبان را کمک می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
منابع: پاکستان در مبارزه با داعش طالبان را کمک می‌کند
همچنین به گفته‌ی او، افراد داعش از ساکنان این روستا خواسته‌اند تا با این گروه همکاری کنند.
همچنین منبع تأکید کرد که داعش درخواست‌های کتبی در مورد پیوستن مردم به این گروه به مساجد روستاهای «زرتالی» و «مرچی» دهراوود فرستاده است. در این نامه‌ها، داعش به مردم محل پیشنهاد کرده است که برای هر فرد در ازای پیوستن به این گروه، مبلغ 30 هزار افغانی می‌دهد.
به گفته‌ی او، طالبان هم در اطراف این روستاها تدابیر امنیتی‌شان را تشدید کرده‌اند.
این گروه هنوز در مورد برافراشتن پرچم داعش در ارزگان چیزی نگفته است. داعش در سال‌های گذشته در ولسوالی خاک‌افغان ولایت زابل در همسایگی ارزگان حضور و فعالیت گسترده داشت.
قبل از این هم، گزارش شده بود که گروه داعش در بخش‌هایی از ولایت تخار پرچم‌شان را برافراشته است.
 داعش در سمنگان از میان سربازان ناراضی طالبان سربازگیری می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.10.2021
داعش در سمنگان از میان سربازان ناراضی طالبان سربازگیری می کنند
اما امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه‌ی گروه طالبان در تاریخ 23 میزان در یک مصاحبه‌ی اختصاصی با خبرگزاری آناتولی گفته بود که تهدید داعش هم‌اکنون در افغانستان جدی نیست. او افزوده بود که داعش قدرت نظامی در افغانستان ندارد و تبلیغات به نفع این گروه جریان دارد.
به گفته‌ی او، در این تبلیغات تلاش می‌شود تا طالبان ضعیف نشان داده شود.
وزیر خارجه‌ی طالبان همچنین تأکید کرده بود که خطرات امنیتی در افغانستان رفع شده است و هم‌اکنون هیچ مشکل امنیتی وجود ندارد.
این درحالی است که به‌دنبال تسلط طالبان بر افغانستان در تاریخ 24 اسد، داعش مسئولیت مرگبارترین حملات را به عهده گرفته است. در اولین حمله‌ی انتحاری این گروه در اطراف فرودگاه کابل در هفته‌ی دوم پس از قدرت‌گیری طالبان، بیش از 200 غیرنظامی افغان و 13 سرباز آمریکایی کشته شدند.
در 16 میزان هم، یک عضو این گروه خود را در میان نمازگزاران اهل تشیع در مسجد «سیدآباد» شهر قندوز انتحار کرد. در نتیجه‌ی این رویداد، دست‌کم 150 نفر کشته و بیش از 200 نفر دیگر زخمی شدند.
یک هفته پس از آن، این گروه مسئولیت حمله‌ی انتحاری مرگبار بر مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» در شهر قندهار را به عهده گرفت. در این رویداد هم دست‌کم 62 نفر کشته و بیش از 90 نفر دیگر زخمی شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала