جنگ جهانی جدید بشریت را کاملاً نابود می کند

© Depositphotos.com / Igor Zhuravlovجنگ جهانی جدید بشریت را کاملاً نابود می کند
جنگ جهانی جدید بشریت را کاملاً نابود می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
سازمان سیا پیش بینی کرد که تا سال 2040، جنگ جهانی در آب و هوا صورت می گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، براساس اعلام آژانس اطلاعات مرکزی، در دهه های آینده، جهان به دلیل تغییرات آب و هوا در کره زمین، به درگیری نظامی جهانی روبرو می شود.
امن‌ترین کشورهای جهان در صورت وقوع جنگ جهانی سوم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.11.2018
امن‌ترین کشورهای جهان در صورت وقوع جنگ جهانی سوم
در این سند آمده است: پیامدهای فیزیکی فزاینده تغییرات آب و هوا می تواند نقاط جیوپلیتیک فرا مرزی را تشدید کند، زیرا کشورها برای حفاظت از منافع خود اقداماتی انجام می دهند.
به گفته نویسندگان این گزارش، حداکثر تا سال 2040، "درگیری های آب و هوا" در جهان آغاز می شود که در آن طرفین از تکنالوژی ها علیه یکدیگر استفاده می کنند که بلایای طبیعی مانند خشکسالی و سیل را بوجود میاورد. ما در درجه اول در مورد تکنالوژی های انجینری زمین صحبت می کنیم.
کارشناسان همچنین درباره تنش های فزاینده بین کشورها بر سر اختلاف بر سر اجرای توافق آب و هوای پاریس، که شامل کاهش انتشار گازهای گلخانه ای برای جلوگیری از گرم شدن کره زمین است، هشدار دادند.
همچنین در این سند آمده است: اکثر کشورها با انتخاب های اقتصادی دشواری روبرو هستند و احتمالاً برای پیشرفت سریع انتشار گازهای گلخانه ای خود به پیشرفت های تکنولوژیکی تکیه می کنند. چین و هند نقش تعیین کننده ای در تعیین مسیر افزایش دما خواهند داشت.
ترکیه استامبول - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.02.2020
جهان در آستانه جنگ جهانی
علاوه بر این، نویسندگان این گزارش خطر درگیری های داخلی در کشورهای در حال توسعه را به دلیل تأثیرات تغییرات آب و هوا اعلام کردند، زیرا این کشورها کمتر قادر به سازگاری با شرایط جدید هستند.
نقاط احتمالی آینده در جنگ آب و هوا شامل مناطقی مانند حوضه های رودخانه کنگو، سند، مکونگ و نیل است. درگیری ها در آنجا می تواند به دلیل تغییر در کانال رودخانه ها و تغییر مسیر جریان آب رخ دهد.
در این گزارش فهرست یازده کشور که بیشترین تأثیرات منفی تغییرات آب و هوایی جهانی را خواهند دید، مشاهده می شود. به گفته تحلیلگران، این کشورها ممکن است برای بقا دست به اقدامات افراطی بزنند. ما به طور خاص در مورد داشتن تسلیحات هستوی چین، هند و پاکستان و همچنین افغانستان، کوریایی شمالی، میانمار و تعدادی از کشورهای امریکای مرکزی و جنوبی بحث می کنیم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала