روسیه: شرکت کنندگان "فرمت مسکو" موضوع به رسمیت شناختن طالبان را بررسی می‌کنند

© Sputnik / Natalia Seliverstova /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: شرکت کنندگان "فرمت مسکو" موضوع به رسمیت شناختن طالبان را بررسی می‌کنند
روسیه: شرکت کنندگان فرمت مسکو موضوع به رسمیت شناختن طالبان را بررسی می‌کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه می‌گوید، شرکت کنندگان نشست "فرمت مسکو" در باره افغانستان، آماده اند تا در خصوص موضوع به رسمیت شناختن طالبان، فکر کنند.
 به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان و مدیر بخش دوم آسیایی در وزارت امور خارجه روسیه، امروز دوشنبه (25 اکتبر) در کنفرانس مطبوعاتی آنلاین به خبرنگاران اظهار داشت که تقریباً همه شرکت کنندگان در نشست "فرمت مسکو" آمادگی خود را برای بررسی موضوع به رسمیت شناختن دولت جدید افغانستان اعلام کردند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
لاوروف: بحث به رسمیت شناختن طالبان هنوز مطرح نیست
وی گفت: "واضح است که هیئت افغانستان به امید حمایت از دولت جدید و به رسمیت شناختن حکومت طالبان در این نشست شرکت کردند. تقریباً همه شرکت کنندگان، به استثنای چند مورد، از آمادگی خود برای بررسی جدی این موضوع تأکید کردند ، اما پاسخ مثبت دراین خصوص تا هنوز ابراز نشده."
به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه، از بسیاری جهات ، آنها [مقامات افغان] مواضع و بیانیه های قبلاً اعلام شده و را تأیید کردند.
وی گفت: " این موضوع در رابطه به تروریسم و ​​جرایم مرتبط با مواد مخدر و عدم استفاده از خاک افغانستان علیه امنیت کشورهای همسایه و دیگر کشورها نیز صدق می کند. این نکات مهمی بود و ما موافقت کردیم که بیشتر روی این موارد کار کنیم."
کابلوف یادآور شد که گروه طالبان (ممنوع در روسیه) از اظهارات اخیر ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور این کشور در رابطه به احتمال حذف نام رهبران این گروه از فهرست تروریست ها استقبال نمودند.
وی  اضافه کرد: «موضع روسیه، حرکت به سمت این مسیر خواهد بود، اما چنین تصمیم‌هایی باید به همان شیوه‌ای که این گروه به عنوان گروه تروریستی در لیست سیاه قرار گرفتند انجام شوند.»
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала