Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

هشدار «انوش دستگیر» از وضعیت فوتبال افغانستان

© @sputnik: Firooz Mashoof انوش دستگیر
انوش دستگیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان از شرایط پیش‌آمده برای فوتبال این کشور ابراز نگرانی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، با تسلط دوبارۀ طالبان بر افغانستان، ورزش در شرایط بدی به سر می‌برد. آنچنان که شمار زیادی از ورزشکاران به خصوص زنان از کشور بیرون شدند و اکنون هم برای فرار تلاش دارند.
تیم ملی زیر 23 سال افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
ورزش
رسمی؛ سفر تیم ملی فوتبال امید افغانستان به بحرین لغو شد
از این میان، دختران فوتبالیست بیشتر هراس را از حضور مجدد طالبان دارند. شماری از نهادهای حامی از جمله فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) برای بیرون کردن آنان دست به کار شده و شماری را هم از این کشور خارج کرده اند.
اکنون این نگرانی، گسترده‌تر شده و انوش دستگیر سرمربی جوان تیم ملی فوتبال افغانستان با نشر مطلبی در صفحۀ رسمی فیسبوک، از وضعیت پیش‌آمده برای فوتبال این کشور ابراز نگرانی کرده است.
دستگیر در بخش این پیام خودش با اشاره به نقل‌وقولی از گذشته‌ها نوشته«اگر از من نشد از هیچ کس دیگر نمی‌شود» دل‌خوری‌اش را از وضعیت بیان کرده است.
سرمربی تیم ملی فوتبال افغانستان با آنکه که از کسی و یا گروهی نام نمی‌برد می‌گوید شماری در پی کسب منافع شخصی شان هستند و می می‌کوشند به فوتبال آسیب وارد کنند و مردم را فریب دهنند.
در بخشی از پیام دستگیر آمده است:«لطفا با فوتبال، فوتبال دوستان و عاشقان فوتبال که فعلا تنها دلخوشی این مردم داغدیده است بازی نکنید.  فوتبال و عشق مردم مهم تر از منافع شخصی است پس بخاطر منافع شخصی خود فوتبال را خراب نکنید و مردم را فریب ندهید.»
این درحالیست که فدراسیون فوتبال افغانستان روز گذشته در خبرنامه‌ای رسمی اعلام کرد که به دلیل شرایط نا مطلوب افغانستان و علی رغم تلاش های رهبری فوتبال کشور در خصوص اعزام تیم ملی فوتبال زیر 23 سال افغانستان به بحرین برای شرکت در رقابت های مقدماتی قهرمانی آسیا، این سفر از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا لغو و حضور تیم ملی امید در مسابقات مذکور منتفی شد.
فدراسیون فوتبال افغانستان گفته است که فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا از شرایط کنونی افغانستان آگاه اند و به صورت متداوم با رهبری فوتبال کشور در ارتباط هستند.
 
 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала