کابولوف: کدام نیروهای سیاسی-قومی باید شامل دولت افغانستان شوند؟

© Sputnik کابولوف: کدام نیروهای سیاسی باید شامل دولت افغانستان شوند
 کابولوف: کدام نیروهای سیاسی باید شامل دولت افغانستان شوند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان می گوید که ما باید رهبران سیاسی اقوام را جستجو کنیم که با دولت جدید صحبت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان در پاسخ به سوال اسپوتنیک افغانستان در مورد ایجاد دولت فراگیر با در نظرداشت این واقعیت که شمار زیادی از رهبران سیاسی افغانستان فرار کرده اند، آیا امکان ایجاد دولت فراکیر موجود است یا خیر گفت: "ما باید رهبران سیاسی اقوامی را جستجو کنیم که با دولت جدید مذاکره کنند."
کابلوف: طالبان باید دولت فراگیر ایجاد کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.10.2021
کابلوف: طالبان باید دولت فراگیر ایجاد کند
در پرسش به این که آیا صحبت در مورد رهبرانی هم که فرار کرده اند است، کابلوف می گوید: این چهار گروه قومی-سیاسی هستند که همیشه در افغانستان حضور داشته و نقش آفرینی کرده اند.
صحبت بر سر چهار گروه قومی و سیاسی شامل پشتنون ها، تاجیک ها، هزاره ها، ازبک ها و سایر اقوام است که نقطه نظرات آنها در دولت و سایر مقامات، در مرکز و در سطح محلی باید ارائه شود.
پیش از این سومین نشست «فرمت مسکو» پیرامون افغانستان با مشارکت نمایندگان خاص و مسؤولان ارشد روسیه، چین، پاکستان، ایران، هند، قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان و هیئت عالی‌رتبه طالبان برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала