احتمال بازگشت هیأت دیپلماتیک اتحادیه اروپا به کابل

© AFP 2023 / Emmanuel Dunandاتحادیه اروپا
اتحادیه اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
یک روزنامه بریتانیایی از تصمیم اتحادیه اروپا برای بازگرداندن هیأت دیپلماتیک خود به کابل پایتخت افغانستان خبر داد.
 به گزارش اسپوتنیک، روزنامه بریتانیایی فایننشال تایمز در گزارشی نوشته که قرار است اتحادیه اروپا دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را تا یک‌ماه دیگر در کابل بازگشایی کند.
بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا تصمیم دارد به منظور افزایش تماس ها با طالبان، ظرف یک ماه آینده هیأت دیپلماتیک خود را به پایتخت افغانستان بازگرداند.
اتحادیه اروپا در افغانستان حضور دارد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
اتحادیه اروپا در افغانستان حضور دارد
طبق گزارش فایننشال تایمز، هیأتی از اتحادیه اروپا ماه گذشته به منظور بررسی بازگرداندن هیات دیپلماتیک این اتحادیه، به افغانستان سفر کرده است.
طالبان ماه سپتامبر گذشته از کشورهای جهان خواسته بود که سفارت های خود در کابل را بازگشایی نمایند.
سخنگوی کمیساریای امور خارجی اروپا ماه آگست گذشته از خارج کردن تمام کارمندان هیأت دیپلماتیک اتحادیه اروپا به همراه خانواده آنها از افغانستان خبر داده بود.
از سوی دیگر، ذبیح الله مجاهد؛ معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی حکومت طالبان هم در صحبت با یک شبکه تلویزیونی گفته که حکومت طالبان از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال می‌کند.
آقای مجاهد گفته‌است: «ما به این اقدام اتحادیه اروپا خیر مقدم می‌گوییم. این اقدام اتحادیه اروپا به نفع و خیر دوطرف خواهد بود، هم اروپا می‌تواند از این ناحیه نفع ببرد و هم افغان‌ها، چون راه برای تعامل دیپلماتیک و همکاری‌ها فراهم می‌شود واعتماد بیشتر می‌شود.»
در حال حاضر اکثر کشورهای غربی نمایندگی‌های دیپلماتیک خود را از کابل به دوحه، پایتخت قطر منتقل کرده اند و از این کشور به عنوان واسطه بین کشورهای غربی و طالبان استفاده می‌کنند.
نمایندگان طالبان نیز در چند مورد برای دیدار با نمایندگان اتحادیه اروپا به دوحه رفته اند و بیشتر دیدارها با مقامات سایر کشورها نیز در پایتحت قطر انجام شده‌است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала