اشتباه آمریکا در روابط با روسیه نامبرده شد

© Flickr / Sean Ellisروسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند
روسان و امریکایان به همدیگر، نسبت آنچه که آنها فکر میکنند، شباهت زیاد دارند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
یک نشریه آمریکایی در گزارشی اشتباهاتی را نامبرده است که آمریکا در روابط با روسیه دائما مرتکب می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، نشریه آمریکایی Foreign Affairs می‌نویسد که رهبری آمریکا اشتباها معتقد است که در عرصه بین المللی باید بر چین تمرکز نموده و به فروپاشی روسیه امیدوار باشد.  
مایکل کوفمن  و کندل تایلور نویسندگان این مقاله در ادامه می‌گویند: "واشنگتن باید این باور، که روسیه در انزوا قرار گرفته است را کنار بگذارد. رهبری این کشور هرگز خود را به این حالت قرار نخواهند داد، بلکه  برعکس، کرملین خود را به عنوان مرکز قدرت در منطقه و یک بازیگر فعال در مقیاس جهانی می بیند."
Президент США Джо Байден выступает на сессии Генеральной Ассамблеи ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.10.2021
شک و تردید بایدن از برتری نظامی روسیه و چین نسبت به آمریکا
به گفته تحلیلگران ، روسیه مدت هاست که با تصورات نهادهای آمریکایی که می‌خواهند این کشور را ضعیف نشان دهند ناسازگار بوده و در حال تبدیل شدن به یک "قدرت مداوم" است.
اقتصاد این کشور بسیار قوی تر از آن چیزی است که به نظر می رسد، پتانسیل انسانی به طور قابل توجهی در 30 سال گذشته بهبود یافته است، در حالی که فناوری نظامی روسیه همیشه در سطح جدی بوده است و در زمینه هسته ای، مسکو مدت هاست که به رقیب اصلی واشنگتن تبدیل شده است.
نویسندگان این مقاله همچنین از تقویت همکاری میان روسیه و چین ابراز نگرانی کرده اند.
آنها تاکید می‌کنند: «نفوذ مشترک این کشور ها در عرصه بین‌الملل می‌تواند بسیار بیشتر از اقدامات جداگانه‌ی باشد که چالش‌ها را برای آمریکا افزایش دهد».
کوفمن و کندال تیلور پیشنهاد می‌کنند که واشنگتن بایددر سیاست خارجی خود برای روسیه اهمیت بیشتر قائل شود هزینه‌های نظامی برای درگیری احتمالی را افزایش دهد با مسکو را افزایش دهد و همچنین تمرکز بیشتر درجهت روسیه را به عنوان اولویت اصلی ناتو حفظ کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала