دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه‌ اروپا در کابل بازگشایی می‌شود

© AP Photo / Yves Logghe دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه‌ اروپا در کابل بازگشایی می‌شود
 دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه‌ اروپا در کابل بازگشایی می‌شود  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
تا یک ماه دیگر دفتر نمایندگی دیپلماتیک خود را در کابل به‌خاطر افزایش تعاملات با گروه طالبان بازگشایی کند.
به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز در گزارشی گفته بازگشایی دفتر نمایندگی دیپلماتیک اتحادیه‌ اروپا در کابل به معنای بازگشت دیپلمات‌های این اتحادیه پس از حدود ۱۲ هفته به این شهر است تا هماهنگی‌های لازم را به‌خاطر کمک‌رسانی به مردم و ادامه‌ تخلیه‌ شهروندان افغان انجام دهند.
اتحادیه اروپا: ما به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و پشتیبانی از مردم این کشور متعهد هستیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2021
اتحادیه اروپا: ما به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و پشتیبانی از مردم این کشور متعهد هستیم
به گفته این روزنامه، اتحادیه‌ اروپا اما تأکید کرده است که از سرگیری فعالیت‌های نمایندگی این اتحادیه در افغانستان به‌معنای به‌رسمیت‌شناختن گروه طالبان نیست.
اتحادیه‌ اروپا معتقد است که در افغانستان تحت حاکمیت طالبان برای ایفای نقش به‌خاطر حمایت از حقوق بشر، عمل‌کردن از سوی نیروهای طالبان به تعهدشان در جلوگیری از تبدیل‌شدن مجدد افغانستان به پناه‌گاه تروریسم و جلوگیری از بحران انسانی در این کشور باید حضور دیپلماتیک داشته باشد.
فایننشال تایمز تأکید کرده است این اتحادیه بدون استقرار دیپلمات‌هایش در کابل نمی‌تواند مقدمات اعطای بسته‌ی یک میلیارد یورویی خود را که قبلا به مردم افغانستان تعهد کرده بود، فراهم کند.
همچنین افراد آگاه از این تصمیم اتحادیه‌ی اروپا به این روزنامه گفته‌اند که بخش دیپلماتیک این اتحادیه قصد دارد به دیپلمات‌های کشورهای عضو هم امکان استقرار دفتر نمایندگی در کابل بدهد.
بازگشت نمایندگی‌ دیپلماتیک اتحادیه‌ اروپا در کابل در حالی صورت می‌گیرد که قدرت‌های جهانی تلاش دارند تا راهی برای تعامل با رهبری گروه طالبان پیدا کنند. هم‌اکنون بیشتر کشورهای جهان نمایندگی دیپلماتیک خود را از کابل به دوحه، پایتخت قطر منتقل کرده‌اند.
این کشورها از کشور قطر به عنوان واسطه با گروه طالبان استفاده می‌کنند. هم‌اکنون بیشتر دیدارهای دو طرف در دوحه صورت می‌گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала