روسیه: سازمان ملل به لغو تحریم ها از طالبان نزدیک شده است

© AP Photo / Ronald ZakШтаб-квартирой ООН в Вене
Штаб-квартирой ООН в Вене - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
   وزارت امور خارجه روسیه می‌گوید، سازمان ملل متحد آماده است تا تحریم ها علیه طالبان را لغو کند، این فقط یک موضوع تخنیکی است.
به گزارش اسپوتنیک، ضمیر کابلوف ، فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، مدیر بخش دوم آسیا در وزارت خارجه این کشور در یک کنفرانس مطبوعاتی انلاین گفت: سازمان ملل متحد آمادگی دارد که تحریم های طالبان را لغو کند و افزود: «این  فقط یک موضوع تخنیکی است.»
نماینده وزارت امور خارجه روسیه افزود: "ما آن را حل خواهیم کرد. تخنیک  مانعی برای ما نیست. نکته اصلی، طوری که از اظهارات نمایندگان سازمان ملل مشخص می‌شود، آمادگی داخلی برای این کار وجود دارد."
پوتین در مورد حذف طالبان از فهرست سازمان های تروریستی صحبت کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.10.2021
پوتین در مورد حذف طالبان از فهرست سازمان های تروریستی صحبت کرد
وی افزود که نیازی به پیش بینی رویدادها نیست. ما این موضوع  را برای مهمانان افغان خود در مسکو توضیح دادیم: "اگر می‌خواهید ما به شما کمک کنیم، خود نیز باید دراین راه تلاش کنید.. باید انتظارات جامعه جهانی و بالاتر از همه، انتظارات مردم افغانستان و رعایت حقوق اتباع کشور و تعهدات خود در رابطه به این موضوع را برآورده کنید."
این در حالی است که پیشتر، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه با اظهار اینکه حذف طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی امکانپذیر است، تاکید کرد که این امر باید در سطح سازمان ملل اتفاق بیفتد.
پوتین گفت: همه ما انتظار داریم طالبان، که بدون شک کنترل اوضاع افغانستان را در دست دارد، اطمینان حاصل کند که اوضاع در این کشور به شکل مثبت پیش می‌رود.
  عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان ضمن استقبال از مواضع رئیس جمهور روسیه گفت که جهان در تعامل با دولت افغانستان تجدید نظر کند.
بلخی اظهارداشت که حالا فصل جنگ در افغانستان تمام شده است و جهان نیز در روابط خود با طالبان تغییر مثبت بیاورد.
سخنگوی وزارت خارجه طالبان تصریح کرد که طالبان خواستار روابط نیک با تمام کشورهای جهان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала