هشدار سازمان ملل از مرگ میلیون ها افغان از اثر گرسنگی

© Sputnik / Tariq Azimکودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل
کودکان افغانستان باشندگان کمپ مهاجرین کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
قامات ارشد سازمان ملل متحد در گزارشی هشدار داده اند که میلیون ها افغان از جمله کودکان ممکن است بر اثر گرسنگی در این کشور جان خود را از دست بدهند مگر اینکه اقدامات فوری در راستای اجتناب از این وضعیت صورت بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، برنامه غذای جهانی ( WFP ) مل متحد اعلام کرد 22 ملیلون  و 800 هزار نفر، یعنی بیش از نیمی از جمعیت 39 میلیون نفری افغانستان با مسئله جدی ناامنی غذایی مواجه هستند که ادامه آن به گرسنگی و قحطی در این کشور منجر خواهد شد. این رقم 2 ماه پیش 14 میلیون نفر بوده است. 
محقق: هشت کودک در اثر گرسنگی در غرب کابل جان باخت؛ برای طالبان جای خجالت و ننگ است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
محقق: هشت کودک در اثر گرسنگی در غرب کابل جان باخت؛ برای طالبان جای خجالت و ننگ است
براساس گزارش این نهاد، « کودکان خواهند مرد، مردم با قحطی و گرسنگی رو به رو خواهند شد و شرایط وخیم تر خواهد شد. آنچه پیش بینی می کردیم درست ثابت شد. کابل به سرعت سقوط کرد و اقتصاد این کشور زودتر از آنچه تصور می کردیم فروپاشید. بعید می دانیم رهبران دنیا متوجه وضعیت موجود باشند.» 
به گفته کارشناسان برنامه غذایی سازمان ملل، منابع مالی باید برای کمک به تامین کمک های بشردوستانه در دسترس قرار بگیرند و آزاد شوند تا مردم این کشور زنده بمانند. 
سازمان ملل متحد در حالی خواستار آزادسازی دارایی های مالی افغانستان به منظور تلاش های بشردوستانه شد که یکی این مقام ارشد آن هشدار داد میلیون ها نفر از مردم افغانستان از جمله کودکان در معرض خطر مرگ ناشی از گرسنگی می باشند و اگر اقدامات فوری در این راستا انجام نشود شاهد فاجعه انسانی خواهیم بود. 
افغانستان از ماه آگست و با به قدرت رسیدن گروه طالبان در شرایط بحرانی به سر می برد. مسئله بحران غذا نیز با توجه به شرایط بد اقلیمی از قبل وخیم تر شده است. 
براساس این گزارش، آژانس غذای سازمان ملل متحد به 220 میلیون دالر در ماه نیاز دارد تا مواد غذایی نزدیک به 23 میلیون نفر را که در آستانه زمستان بسیار آسیب پذیر می باشند را تامین کند.
بسیاری از مردم افغانستان دارایی های خود را برای خریدن غذا می فروشند. دولت موقت طالبان نیز قادر به پرداخت پول به شهروندان نیست و مردم شهرنشین این کشور برای نخستین بار مانند مردم مناطق روستایی با بحران ناامنی غذایی مواجه شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала