ایران: مشکلات اقتصادی افغانستان عامل سربازگیری داعش است

© @https://twitter.com/QaharBalkhiبهادر امینیان سفیر ایران در کابل
بهادر امینیان سفیر ایران در کابل - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
 سفیر ایران در کابل گفته است که مشکلات اقتصادی افغانستان فاجعه برای مردم، عامل گسترش مهاجرت و سربازگیری جریان‌های تروریستی، از جمله داعش و دشمن مشترک افغانستان و ایران است.
به گزارش اسپوتنیک،  سفارت ایران در کابل در تویتی نوشته است که بهادر امینیان روز گذشته (یک‌شنبه، 2 عقرب)در دیدار با امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی طالبان در کابل اظهار داشت که مشکلات اقتصادی افغانستان عامل سربازگیری گروه های تروریستی از جمله داعش در افغانستان است.
کمک های بشردوستانه ایران به خانواده های قربانیان حادثه قندهار رسید - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.10.2021
کمک های بشردوستانه ایران به خانواده های قربانیان حادثه قندهار رسید
سفیر ایران همچنین گفته است که همه باید با این موضوع مسئولانه برخورد کنند. به‌گفته‌ی او، پی‌گیری بحث‌های توسعه‌ای، اقتصادی و کمک بشردوستانه به افغانستان باید در نظر گرفته شود.
این درحالی است که پس از تسلط طالبان بر افغانستان، فقر و بیکاری به‌گونه‌ی بی‌پیشینه‌ای، افزایش یافته است. نگرانی‌ها از این که گروه‌های تروریستی از جمله داعش از فقر مردم استفاده کرده و به سربازگیری اقدام کنند، وجود دارد.
داعش در جریان دو ماه گذشته فعالیت‌های آشکار در بخش‌های مختلف کشور، از جمله در شرق افغانستان داشته و حملات بزرگ تروریستی را در کابل، قندوز، قندهار و… نیز انجام داده‌اند.
روز گذشته یک منبع محلی در ولایت جنوبی ارزگان نیز در صحبت با رسانه ها تأیید کرده بود که گروه داعش پرچم خود را در ولسوالی دهراوود این ولایت برافراشته است.
این منبع همچنین گفته بود که داعش درخواست‌های کتبی در مورد پیوستن مردم به این گروه به مساجد روستاهای «زرتالی» و «مرچی» دهراوود فرستاده است.
در این نامه‌ها، داعش به مردم محل پیشنهاد کرده است که برای هر فرد در ازای پیوستن به این گروه، مبلغ 30 هزار افغانی می‌دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала