سازمان جهانی بهداشت: شانس برای شکست کرونا موجود است

© Sputnik / Kirill Kallinikov /  مراجعه به بانک تصاویر Глава Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус
Глава Всемирной организации здравоохранения Тедрос Адханом Гебрейесус - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.10.2021
عضو شوید
 رئیس سازمان بهداشت جهانی از احتمال پیروزی بشریت بر همه‌گیری بیماری ناشی از و.یروس کرونا و غلبه بر این ویروس صحبت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، تدروس آدهانوم گبریسوس، رئیس سازمان بهداشت جهانی معتقد است که بشریت شانس و فرصت های زیادی را برای شکست همه گیری کرونا در اختیار دارد.
آژانس خبری فرانسه با استناد از رئیس سازمان جهانی بهداشت نوشت: «همه گیری کرونا زمانی تمام خواهد شد که بشریت تصمیم به پایان دادن به بیماری و شکست این ویروس بگیرند، همه چیز در دستان بشریت است.»
 رئیس سازمان بهداشت جهانی در ادامه گفت: «بشریت در حالی که همه وسایل و امکانات را برای پیروزی براین ویروس در اختیار دارد از این همه فرصت ها تا کنونبه خوبی استفاده نکرده است.»
جان باختن 180 هزار کارکنان کارد درمان در جهان به دلیل دچار شدن به کرونا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
جان باختن 180 هزار کارکنان کارد درمان در جهان به دلیل دچار شدن به کرونا
این مقام مسئول سازمان جهانی بهداشت به هدف این نهاد، ایمن سازی حداقل 40 درصد از جمعیت هر کشور تا پایان سال جاری اشاره نمود. وی خاطرنشان ساخت که فقط در صورتی می توان به این هدف دست یافت که اظهارات کشورها و شرکت هایی که کنترل عرضه واکسن را کنترل می کنند با اقدامات آنها منطبق باشد.
رئیس سازمان بهداشت جهانی از کشورهایی که به این شاخص رسیده‌اند، خواست تا عرضه دارو را در اولویت مکانیسم بین‌المللی COVAX قرار دهند.
کواکس، اتحادیه‌ای بین‌المللی برای تحقق دسترسی برابر تمام نقاط جهان به‌خصوص کشور‌های فقیر به واکسن کرونا است که روسیه نیز در آن عضویت دارد.
گبریسوس خاطرنشان کرد که برای پایان دادن به همه گیری، لازم است حقوق مالکیت معنوی واکسن ها تعلیق شود.
در میانۀ ماه نوامبر سال 2019 وجود اپیدمی ویروس کرونا در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. این اپیدمی به سبب شیوع نوع ناشناخته‌ای از ویروس کرونا که 2019-nCoV<span "=""> نام گرفت، آغاز شد. مقامات چین کشف آن را روز هفتم جنوری سال 2020 اعلام کردند. روز 30 جنوری همان سال سازمان بهداشت جهانی با اشاره به انتشار این بیماری حالت «اضطرار سلامت عمومی بین‌المللی» در جهان اعلام کرد.
 از آغاز همه‌گیری، بیش از 242 میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در سراسر جهان ثبت شده وبیش از 4.9 میلیون نفر قربانی بیماری ناشی از این ویروس کشنده شدند. ایالات متحده، هند و برزیل با سخت ترین وضعیت روبرو شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала