برای بیش از 700 دانشجوی افغانستان شرایط ورود به روسیه فراهم شد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر برای بیش از 700 دانشجوی افغانستان شرایط ورود به روسیه فراهم شد
برای بیش از 700 دانشجوی افغانستان شرایط ورود به روسیه فراهم شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
وزارت علوم و تحصیلات عالی روسیه اعلام کرد که بیش از 700 دانشجوی افغان مدارک برای ورود به دانشگاه های روسیه را دریافت کردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت علوم و تحصیلات عالی روسیه اعلام کرده که به  وزارت امور خارجه این کشور، درخواست ویزا برای بیش از 1000 دانشجوی افغانستان را که قرار است برای ادامه تحصیل به روسیه بازگردند، ارائه داده است، اما تاریخ پروازبرای انتقال آنها تا هنوز مشخص نشده است.
میر صاحب کوچی استاد دیپارتمنت روسی و غلام محمد جلال رئیس مرکز کاری سیواستوپول در مسکو  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
غلام محمد جلال: برای بیش از یک هزار افغان شرایط آمدن به روسیه فراهم شده است
در بیانیه وزارت علوم و تحصیلات عالی روسیه در این خصوص گفته می‌شود که این وزارت به تاریخ 21 اکتبر  درخواست برای دریافت1047  ویزا به دانشجویان افغان را به ریاست کنسولی وزارت خارجه روسیه ارسال کرده است. در حال حاضر، 752 ویزا برای دانشجویان افغان در سفارت این کشور صادر شده است.   ثبت اسناد ادامه دارد.
این نهاد روسی تصریح کرد که انتقال دانشجویان افغان به روسیه، برای ادامه یا شروع تحصیل در دانشگاه های این کشور و همچنان  کسانی که برای آموزش در دوره مقدماتی ثبت نام کرده اند، با درنظرداشت وضعیت سیاسی-اجتماعی کنونی افغانستان، برنامه ریزی شده است و مرحله به مرحله اجرا خواهد شد.
این وزارتخانه افزود: «در حال حاضر اطلاعاتی در مورد تاریخ مشخصی برای پروازهای ویژه که توسط روسیه انجام خواهد شد، در دست نیست".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала