هشدار دبیرکل سازمان ملل از تبدیل شدن افغانستان به بزرگ ‌ترین بحران انسانی جهان

© AP Photo / K.M. Chaudary هشدار دبیرکل سازمان ملل از تبدیل شدن افغانستان به بزرگ ‌ترین بحران انسانی جهان
 هشدار دبیرکل سازمان ملل از تبدیل شدن افغانستان به بزرگ ‌ترین بحران انسانی جهان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل از تبدیل شدن افغانستان به بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان، هشدار داده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل از تبدیل شدن افغانستان به بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان، هشدار داده است. آقای گوترش امروز (سه‌شنبه، ۴ عقرب) در تویتی نوشته است که این بحران در آستانه‌ی اتفاق افتادن است.
​او تأکید کرده است که سازمان ملل متحد با زمان در رقابت است تا در زمستان پیش رو برای مردم افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارائه و نیازهای اولیه‌ی آنها را تأمین کند.
او از جامعه جهانی خواسته است که برای تأمین مالی تلاش‌های سازمان ملل در حمایت از آسیب‌پذیرترین افراد در افغانستان، اقدام کنند.
دبیرکل سازمان ملل درحالی از تبدیل شدن افغانستان به بزرگ‌ترین فاجعه‌ی انسانی در جهان هشدار داده است که روز گذشته برنامه‌ی جهانی غذای این سازمان نیز در گزارشی، اعلام کرده بود که افغانستان با بدترین فاجعه‌ی انسانی روبه‌رو است و اگر اقدام فوری صورت نگیرد، میلیون‌ها نفر در این کشور در زمستان آینده با گرسنگی مواجه خواهند شد.
در افغانستان حتا پیش از تسلط طالبان، حدود ۱۸ میلیون نفر به کمک‌های بشردوستانه نیازمند بودند، اما این نیازها پس از تسلط طالبان در بیش از دو ماه گذشته شدیدتر شده است.    
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала