پنتاگون: داعش یورش های خارجی اش از افغانستان را پس از یک سال آغاز می کند

© AFP 2023 / Saul Loeb پنتاگون: داعش یورش های خارجی اش از افغانستان را پس از یک سال آغاز می کند
پنتاگون: داعش یورش های خارجی اش از افغانستان را پس از یک سال آغاز می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
معاون رئیس پنتاگون در امور سیاسی می گوید، که ایالات متحده امریکا فکر می کند که داعش در افغانستان در یک سال آینده حملات خارجی اش را از سر خواهد گرفت.
یک سرکرده ارشد داعش در افغانستان کشته شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.10.2021
تلاش داعش برای سربازگیری در مناطق شمال شرقی افغانستان
به گزارش اسپوتنیک، کالین کول معاون رئیس پنتاگون در امور سیاسی روز سه شنبه گفت: "جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است، که گروه تروریستی دولت اسلامی (ممنوع در فدراسیون روسیه) در افغانستان قادر خواهد بود حملات خود را در خارج از کشور طی یک سال از سر گیرد، در حالی که القاعده (که در فدراسیون روسیه نیز به عنوان یک گروه تروریستی ممنوع شده است) نیاز به یک یا دو سال خواهد داشت".
کول که در نشست شنود سنای این کشور صحبت می کرد، گفت: جامعه اطلاعاتی ایالات متحده بر این باور است که داعش در افغانستان می تواند در حدود 6 تا 12 ماه از این فرصت برخوردار شود، در حالی که القاعده ممکن است یک یا دو سال طول بکشد تا این کار را انجام دهد.
به گفته یک مقام ارشد نظامی امریکا، اطلاعات امریکا فرض می‌کند که داعش و القاعده قصد دارند «عملیات خارجی» از جمله علیه ایالات متحده را از سر بگیرند، اما هیچ یک از این دو گروه در حال حاضر چنین توانایی‌هایی را ندارند.
یادآوری می کنیم، که پس از فرو افتادن دولت افغانستان و تسلط گروه طالبان بر همه ولایت های افغانستان، گروه تروریستی داعش نیز یورش های شان را افزایش داده است. 
 
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала