گفت و گوی مقام های ایرانی و استرالیایی درباره پناهندگان افغانستانی

© وزارت مهاجران و عودت کنندگانگفت و گوی مقام های ایرانی و استرالیایی درباره پناهندگان افغانستانی
گفت و گوی مقام های ایرانی و استرالیایی درباره پناهندگان افغانستانی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان و سفیر استرالیا در ایران با مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخله این کشور دیدار کردند.
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.06.2020
بررسی راه های قانونمند سازی حضور مهاجران افغانستانی در ایران
در این دیدار دستیار وزیر و مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت داخله ایران ضمن اشاره به خدمات ارائه شده به پناهندگان گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره یکی از حامیان اصلی پناهندگان و آوارگان بوده و خدمات‌رسانی در طی چهار دهه متوالی به پناهجویان خود گواه این موضوع است.
محمودی در ادامه افزود: ایران بدون هیچگونه تبعیضی به خیل عظیمی از پناهندگان و مهاجران خارجی خدمات مختلفی در حوزه‌های آموزش، بهداشت، درمان و سلامت، معیشت، حرفه‌آموزی و اشتغال و همچنین کمک‌رسانی در (حوادث غیرمترقبه) و با کمترین کمک‌های جوامع بین‌المللی توانسته نقش مهمی در بازگشت داوطلبانه پناهندگان به کشور خود جهت بازسازی و احیای دوباره کشورشان ایفای نقش کند.
دستیار وزیر در ادامه به میزبانی از پناهندگان در طی چهار دهه علیرغم مشکلات اقتصادی، جنگ تحمیلی هشت ساله و تحریم‌های غیرقانونی و غیرانسانی بر ایران اشاره و خاطرنشان کرد: پناهندگان ساکن در ایران در شهرها و روستاها در کنار مردم امرار معاش می‌کنند و همچنین با توجه به افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها به‌ویژه در زمان کرونا دولت جمهوری اسلامی ایران به‌تنهایی خیلی از هزینه‌ها و مشکلات پناهجویان و مهاجران خارجی را حل کردهاست.
مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی وزارت کشور تاکید کرد: بدون شک رسیدگی به مشکلات پناهندگان مسئولیتی خطیر و بین المللی است که دولت ایران انتظار دارد کشور استرالیا نیز در تقسیم بار مسئولیت و حمایت از پناهندگان سهیم باشد.
محمودی اسکان مجدد پناهندگان در کشورهای ثالث را از راه حل های راهبردی دانست و افزود در این بخش نیز لازم است کشور استرالیا در این ارتباط نیز حمایت جدی معمول کند.
او در پایان اکید داشت علی‌رغم این که دولت ایران همواره میزبان پناهندگان بوده، ولیکن با حجم بالای پناهندگان فعلی و وجود اتباع خارجی غیرمجاز در کشور و همچنین تنگناهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه توانایی و ظرفیت پذیرایی آوارگان جدید وجود ندارد. بنابراین با توجه به تحولات اخیر افغانستان و برای مقابله با هجمه‌های احتمالی آوارگان به کشور از استرالیا و کشورهای عضو سازمان ملل انتظار می رود در این زمینه به صورت جدی و عملی ورود کرده و نسبت به تامین اعتبارات مورد نیاز اقدام و حمایت لازم را معمول و باید تمام تلاش و کمک خود در زمینه پناهندگان را داشته و کمک های بیشتری در جهت حمایت و تسهیل مشکلات پناهندگان داشته باشند.
در ادامه دنیل اسلوپر نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان ضمن تشکر و قدردانی از میزبانی دولت جمهوری اسلامی در خصوص پناهندگان گفت: ما تمام توانایی خود را به کار خواهیم گرفت تا مشکلات مربوط به پناهندگان زودتر حل شود، همچنین مساعدت و کمک های مالی برای کشور جمهوری اسلامی ایران جهت برطرف کردن مسائل مربوط به پناهندگان خواهیم داشت و همچنین در خصوص مسائل و مشکلات مردم افغانستان تلاش می‌کنیم که شرایط مساعدی در این کشور فراهم شود تا بتوانند به ثبات نسبی رسیده و مردم زندگی خوبی داشته باشند.
ایشان در ادامه بیان داشت: در خصوص زنان و کودکان مشکلات عدیده ای وجود دارد که تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا شرایط مساعدی در زمینه تحصیل، بهداشت و آموزش و ... برایشان فراهم کنیم.
نماینده ویژه استرالیا در امور افغانستان اشاره کرد: ما خیلی خوشحال می‌شویم که بتوانیم همکاری‌ها و مشترکات مناسبی در زمینه مختلف در خصوص حل منازعات و معضلات پناهندگان با کشور ایران داشته باشیم.
در پایان خانم لیندال ساکس، سفیر استرالیا در ایران نیز آمادگی خود را در ادامه خدمات به پناهندگان در ایران اعلام کرده و اظهار داشت در برنامه های سال آینده میلادی قطعا این امر تحقق خواهد یافت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала