خواست چین از آمریکا برای لغو تحریم ها از طالبان

© Photo / Twitter account of Dr.M.Naeemچین و طالبان
چین و طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
 وزارت امور خارجه چین بار دیگر از ایلات متحده آمریکا خواسته است تا تحریم ها از گروه طالبان را لغو کند و بیشتر ازاین مقامات جدید افغانستان را در محدودیت قرار ندهد.
به گزارش اسپوتنیک، وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، در دیدار با ملا عبدالغنی برادر، معاون کابینه موقت طالبان (گروه تروریبستی ممنوع در روسیه) در دوحه پایتخت قطر از آمریکا و کشورهای غربی خواست تا تحریم های اعمال شده علیه افغانستان را لغو کنند.
تأکید نمایندگان روسیه چین و پاکستان به برقراری تماس با طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.09.2021
تأکید نمایندگان روسیه چین و پاکستان به برقراری تماس با طالبان
در بیانیه وزیر امور خارجه چین که در سایت رسمی این وزارت منتشر شد آمده است: «چین به مشکلات انسانی که افغانستان در حال حاضر با آن مواجه است اهمیت زیادی می دهد و از ایالات متحده و کشورهای غربی می خواهد که تحریم ها را لغو کنند. وی خاطرنشان کرد که همه طرف‌ها باید به شیوه‌ای معقول و عمل‌گرایانه با طالبان افغانستان همکاری و کمک کنند تا  این کشوردر مسیر توسعه مطلوب گام بردارد.»
وانگ یی تأکید کرد: «چین به عنوان همسایه، دوست سنتی و شریک افغانستان، همیشه از گفتگو و تماس‌ها حمایت کرده است تا تحولات افغانستان را در مسیر مثبت سوق دهد و به مردم افغانستان برای فایق آمدن بر مشکلات کمک می‌کند.»
وزیر امور خارجه چین در ادامه می‌افراید: «چین آماده است تا به بهترین شکل ممکن به ارائه کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان ادامه داده و با جامعه بین المللی برای کمک به مردم افغانستان جهت غلبه بر مشکلات موقت، دستیابی به بهبود اقتصادی و انکشافی این کشور همکاری کند.»
به گفته وی، طرف چینی هرگز در امور داخلی افغانستان مداخله نکرده، هیچوقت به دنبال منافع شخصی و حوزه نفوذ نبوده است. وی همچنین اشاره کرد که چین از تلاش های مردم افغانستان برای ایجاد ثبات و بازسازی حمایت می کند.
وزیر خارجه چین  قبلاً با هئیت بلندرتبه طالبان به رهبری ملا عبدالغنی برادر در ماه جولای در شهر تیانجین دیدار کرد، اندکی پیش از آنکه طالبان حکومت پیشین افغانستان را سقوط داده و قدرت را به دست گرفتند
گفتنی است پس از تصرف کابل توسط طالبان چین سفارت‌اش را باز گذاشته است، اما حکومت طالبان را تا هنوز به رسمیت نشاخته است. چین در عین حال از طالبان می‌خواهد که برای جنگجویان اسلامگرای که خواهان استقلال در شین جیانگ، ایالت شمال غربی چین هستند، پناهگاه امن فراهم نکنند.
مقامات چین خواستار یک حکومت همه شمول در افغانستان شده اند، اما در مورد وضع محدویت‌ها علیه زنان مانند اجازه ندادن به تحصیل و کار دختران و زنان و دیگر مسایل حقوق بشری تقریباً هیچ چیزی نگفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала