سناتور آمریکایی: افغانستان هنوز بزرگترین تهدید علیه امنیت ماست

© AP Photo / J. Scott ApplewhiteСенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне
Сенатор-республиканец Линдси Грэм в Вашингтоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
در میان افزایش تنش‌ها در افغانستان و ادامه طالبان به تهدید امنیت ملی آمریکا، سناتور جمهوری‌خواه لندسی گراهام، بایدن را مقصر این اوضاع دانست.
به گزارش اسپوتنیک، لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی در گفت وگویی با فاکس نیوز، با مقصر دانستن جو بایدن، ریاست جمهوری آمریکا گفت: حال چه می کنیم؟ تلاش می کنیم تا بدون اینکه طالبان را قدرتمند کنیم، کودکان را از مرگ بر اثر گرسنگی نجات دهیم. چه شد که ما به اینجا رسیدیم؟ جو بایدن بی کفایت ترین رئیس جمهور دوران زندگی من است. او نقشه ای داشت که به نتیجه نرسید؛ او توصیه های نظامی صحیح را رد کرد؛ آنها (دولت بایدن) حتی نمی دانند که آیا 350 آمریکایی (در افغانستان) باقی مانده اند یا 700 نفر، اما ما می دانیم که هزاران افغان وجود دارند که در کنار ما جنگیده اند و اکنون تنها گذاشته شده اند.
US Senator Bob Menendez - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.09.2021
سناتور آمریکایی: باید تحریم علیه طالبان حفظ و تحریم های جدید اعمال شود
او همچنین افغانستان را هنوز هم تهدیدی علیه امنیت ملی امریکا خوانده که توسط طالبان یا «دوستان القاعده» اداره می‌شود. به گفته او، القاعده و داعش در افغانستان در حال قوی‌تر شدن هستند و طالبان با آن‌که تعهد کرده‌اند که به القاعده اجازه فعالیت نمی‌دهند؛ اما کمک نکردن‌شان در پیدا کردن پناهگاه‌های این گروه تروریستی به معنای اعلام جنگ با امریکا است.
لیندسی گراهام گفته‌است: «اگر طالبان مایل نیستند به ما کمک کنند تا با القاعده که جهان را تهدید می‌کند مبارزه کنیم، بر اساس قوانین جنگی، این اقدام خصمانه است.»
به گفته او این بزرگ‌ترین تهدید علیه امنیت ملی امریکا در کوتاه‌مدت است که با گذشت زمان بدتر هم می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала