عمران خان: جامعه جهانی برای کمک به افغانستان باید فعالانه‌تر شرکت کنند

© @https://twitter.comعمران خان: جامعه جهانی برای کمک به افغانستان باید فعالانه شرکت کنند
عمران خان: جامعه جهانی برای کمک به افغانستان باید فعالانه شرکت کنند  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
عضو شوید
نخست‌وزیر پاکستان بر جلوگیری از فروپاشی اقتصادی افغانستان تأکید کرده و گفته است که آزادسازی پول‌های منجمدشده‌ی افغانستان برای رفاه مردم این کشور مهم است.
به گزارش اسپوتنیک، عمران خان؛ نخست‌وزیر پاکستان که در عربستان سعودی به سر می‌برد با محمد بن سلمان؛ ولیعهد این کشور درباره وضعیت افغانستان گفتگو کرده‌است. نخست‌وزیر پاکستان در این دیدار بر مشارکت فعال جامعه جهانی برای کمک به افغانستان تاکید کرده‌است.  
 نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی رفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.10.2021
نخست وزیر پاکستان به عربستان سعودی رفت
عمران خان با اشاره به تحولات افغانستان گفته که مشارکت فعال و سازنده جامعه جهانی برای کمک به کاهش درد و رنج مردم افغانستان از اهمیت بالایی برخوردار است.
او از بدتر شدن وضعیت در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از جامعه جهانی خواسته که برای جلوگیری از بحران انسانی و سقوط اقتصادی در افغانستان گام‌های فوری بردارد.
عمران خان روز گذشته نیز در دیدار با جان کری؛ نماینده ویژه دولت امریکا در امور تغییرات اقلیمی، خواستار آزادسازی ذخایر ارزی افغانستان در امریکا شد.
وی همچنین خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای حفظ صلح و امنیت، جلوگیری از بحران انسانی در افغانستان و پیش‌گیری از فروپاشی اقتصادی این کشور گردید.
پس از تسلط طالبان بر افغانستان پاکستان بارها از امریکا خواسته تا دارایی‌های مسدودشده افغانستان را آزاد سازد تا به گفته مقام‌های پاکستانی، از بحران بشری در افغانستان جلوگیری شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала