ارزیابی رئیس‌جمهور پوتین از سطح ذخایر گاز در اروپا

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر ارزیابی رئیس‌جمهور پوتین از سطح ذخایر گاز در اروپا
ارزیابی رئیس‌جمهور پوتین از سطح ذخایر گاز در اروپا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
رئیس‌جمهور روسیه امروز چهارشنبه گفت که سطح ذخایر گاز در مخزن‌های زیرزمینی اروپا به‌طور چشمگیری پایین‌تر از میانگین پنج سال اخیر است.
به گزارش اسپوتنیک، به گفته رئیس‌جمهور پوتین، قیمت قراردادهای کوتاه مدت همچنان از یک هزار دالر در هر هزار متر مکعب فراتر می‌رود.
Президент РФ Владимир Путин - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.10.2021
پوتین از افزایش بهای گاز در اروپا هشدار داد
پوتین در جلسه‌ای در خصوص ظرفیت منابع شبه‌جزیره یامال که به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، گفت: سطح ذخایر گاز در مخزن‌های زیرزمینی اروپا به‌طور قابل توجهی پایین‌تر از میانگین پنج سال گذشته است.
وی همچنان گفت: بارها در مورد علت بحران انرژی در اروپا گفته ایم، یعنی، کاهش تولید گاز در خود اروپا، کاهش تزریق و عرضه گاز طبیعی مایع شده (ال ان جی) به بازار اروپا، به ویژه از سمت امریکا. امریکایی‌ها مقدار زیادی را از بازار حذف کردند و از صادرات آن به اروپا کاستند. اما شرکت «گازپروم» آنها را جبران کرد، و حتی بیش از آنچه که امریکایی ها و صادرکنندگان خاورمیانه‌ای از بازار حذف کرده بودند، صادر کرد.
بازار گاز در اروپا در ماه‌های اخیر با نوساناتی روبرو بوده است. در اوایل ماه اگست، قراردادهای آتی با 515 دالر در هر هزار متر مکعب معامله می‌شد، اما در اواخر ماه سپتمبر، قیمت بیش از دو برابر شده بود و در 6 اکتوبر به بالاترین قیمت تاریخی 1973 دالر رسید. قیمت کاهش پیدا کرد اما همچنان در سطح بالایی نسبت به گذشته قرار دارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала