انتقاد شدیداللحن بایدن از ترامپ

© REUTERS / Jonathan Ernstانتقاد شدیداللحن بایدن از ترامپ
انتقاد شدیداللحن بایدن از ترامپ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
  رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید او در مبارزه با کرونا موفق بوده و به مراتب بهتر از ترامپ عمل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که وی در مبارزه با همه گیری کرونا در مقایسه با دونالد ترامپ، رهبر پیشین آمریکا به مراتب موفق‌تر است.
بایدن در یک گردهمایی برای حمایت از تری مک آلیف، فرماندار دموکرات ویرجینیا، رئیس جمهور پیشین آمریکا را مورد حملات لفظی قرار داد. رئیس جمهور، رقیب جمهوری خواه خود گلن یانگ کین را "سرسپرده" ترامپ خواند و گفت او ازاین ارتباط خجالت می‌کشد.
بایدن در ادامه افزود: آلیف از ایده های بد و سابقه بدتر دونالد ترامپ حمایت می کند. ترامپ تنها رئیس‌جمهوری از زمان هربرت هوور در دهه 1930 است که در طول چهار سال ریاست‌جمهوری وی کارگران به مراتب بیشتر از آنچه که انتظار می‌رفت، شغل خود را از دست دادند.
بایدن، که سطح محبوبیت او با سرعتی بی‌سابقه در حال کاهش است، به خود بالید و گفت و ما تنها در 9 ماه کار بیش از هر رئیس‌جمهوری در تاریخ آمریکا در چنین دوره، شغل ایجاد کرده‌ایم.
 انتقاد شدید ترامپ از بایدن به دلیل محاسبات اشتباه در خروج از افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.09.2021
انتقاد شدید ترامپ از بایدن به دلیل محاسبات اشتباه در خروج از افغانستان
او می گوید: "فخر فروشی چیزی است که من به خصوص دوست ندارم. ترامپ دوست دارد به خود ببالد ازاینکه بهترین شاخص وضعیت اقتصادی بازار سهام را ایجاد کرد. من هرگز چنین فکر نمی‌کنم ... شما اکنون به بازار سهام نگاه کنید، امکان ندارد که زمانی ازاین میزان (بالاتر) بوده باشد".
او هجوم طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره را یادآوری کرد که تلاش کردند نتایج انتخابات ریاست جمهوری که از سوی کنگره آمریکا تأیید شده بود را ، مختل کنند.
بایدن گفت: "برای دونالد ترامپ، قیام، حمله به ساختمان کنگره نبود، بلکه قیام برای انتخابات 3 نوامبر بود."
او در تجمعی در شهر آرلینگتون، که در نزدیکی واشنگتن پایتخت آمریکا برگزار شد، هشدار داد که در صورت پیروزی جمهوری خواهان، ایالت از «ادبیات مترقی» منع و حق زنان برای "سقط جنین" نقض خواهد شد.
انتخابات فرماندار ویرجینیا قرار است در 2 نوامبر برگزار شود. در حالی که کمتر از یک هفته تا زمان برگزاری انتخابات ویرجینیا باقی مانده، نظرسنجی ها از رقابتی تنگاتنگ میان تری مک اولیف و گلن یانگ کین که از حمایت دونالد ترامپ بهره می برد، خبر می دهند.
در این انتخابات یانگ کین با اتخاذ یک سیاست هوشمندانه از حضور در کارزارهای انتخاباتی همراه با ترامپ خودداری کرده و تلاش دارد علاوه بر جمهوری خواهان، رای گروه های سیاسی دیگر را که در انتخابات ریاست جمهوری 2020 با حمایت از جو بایدن، زمینه ساز پیروزی او در ایالت ویرجینیا با اختلاف 10 درصد نسبت به دونالد ترامپ را فراهم آوردند، از آن خود کند.
او با اینکه از قرار گرفتن در کنار شخص ترامپ می پرهیزد، همزمان از راهبردهای او در انتخابات گذشته استفاده می کند. یانگ کین مدعی است احتمال زیادی وجود دارد که دموکرات ها بخواهند در انتخابات تقلب کنند و بر همین اساس با راه اندازی یک «گروه ویژه سلامت انتخابات» پا جای پای رییس جمهور پیشین امریکا گذاشته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала