Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

باشگاه یونانی متهم به دزدی؛ بهره برداری تیم آ ای کِه از پول‌های دزدی

© Sputnik / Anton Denisov /  مراجعه به بانک تصاویر فوتبال – "مذهب معاصر": ما امروز بجای صلیب به توپ تعظیم میکنیم
فوتبال – مذهب معاصر: ما امروز بجای صلیب به توپ تعظیم میکنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
مالک باشگاه AEK آتن ادعا می‌کند که پول‌های دزدی شده را به حساب این باشگاه یونانی منتقل کرده است.
به گزارش اسپوتنیک؛ داستانی واقعاً باورنکردنی در حال ظهور است. دادگاه لوکزامبورگ ادعا می‌کند تیم یونانی AEK آتن از پول‌های دزدی شده بهره برده است که متعاقباً برای تأمین هزینه اقامت آنها در لیگ برتر یونان استفاده شده است.
مالک AEK آتن کیست؟
شرکت یونانی AEK آتن تحت مالکیت دیمیتریس ملیسانیدیس، سرمایه دار 70 ساله تجاری است. ریاست فعلی او دومین دوره مدیریتی او در باشگاه است که در دهه 1990 نیز رئیس این تیم بوده است.
بنابراین، همانطور که آنها تمایل دارند او در بسیاری از کارها در مورد پول درآوردن دست دارد، به طوری که یونانی همچنین (شرکت اژه مارین پترولیوم)، یک شرکت سوخت بین المللی را در سال 1999 تأسیس کرد.
با این حال، شرکت نفت اژه در اواخر سال 2018 به دلیل کلاهبرداری حسابداری که حدود 200 میلیون یورو از دارایی آنها حذف شد، خود را از کار انداخت و اعلام ورشکستگی شد.
از آن زمان تاکنون سوالاتی پیرامون این وجوه و این‌که در نهایت به کجا ختم می‌شود، مطرح شده است.
ملیسانیدیس متهم به استفاده از این منابع مالی برای پرداخت هزینه‌های بازیکنان و امکانات باشگاه AEK آتن شد.
در هفته گذشته، دادگاهی در لوکزامبورگ پرونده‌ای را تشکیل داده که آنچه را که آنها به عنوان مدرکی برای پرداخت‌های بازیکنان با بودجه اژه می‌دانند ارائه می‌دهد. طبق گفته پل نیکلسون از insideworldfootball.com، باشگاه AEK بیش از 10 میلیون یورو از یک واسطه بین Aegean و باشگاه فوتبال، مهندسی و مشاوره Oiltank دریافت کرده است.
ظاهراً این بودجه از سال 2015 تا 2018 ادامه داشت تا زمانی که شرکت مذکور از کار افتاد. در مقطعی، مدیر مالی آئک آتن، دیمیتریس پاتکاس از مدیر OTE خواست که "اطمینان حاصل کند که تا پایان ماه 30/9/15 اقساط [رونالد] وارگاس 19890 یورو و [دیگو] بوونانوته 23880 یورو پرداخت خواهد شد.
بونانوت در سال 2015 به این باشگاه پیوست، اما یک سال بعد پس از کمک به آئک برای رسیدن به آخرین بازی‌اش یعنی جام یونان، باشگاه را ترک کرد. وارگاس نیز در سال 2015 به تیم یونانی پیوست و دو سال بعد باشگاه را به سمت باشگاه استرالیایی نیوکاسل جتس ترک کرد.
در همین حال پاتکاس همچنین در حال ارسال ایمیل به مالک ملیسانیدیس است و از OTE درخواست وام "5 میلیون" از OTE را دارد که اگر درست باشد وضعیت حساس را نشان می‌دهد. اگر درست تشخیص داده شود، می‌تواند عواقب قابل توجهی برای باشگاه و همچنین مالک داشته باشد، زیرا تیم یونانی از آن زمان در لیگ اروپا بازی کرده و همچنین در سال 2015، سالی‌که از این پول برای تامین مالی نقل و انتقالات بازیکنان استفاده شد جام قهرمانی را بالای سر بُرد. با این حال، در حالی‌که پرونده در حال غوغا است، نمی توان به حکم قطعی رسید.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала