وزیر خارجه چین: همه باید برای تحقق آرامش در افغانستان با هم کمک کنیم

© REUTERS / Jason Leeوزیر خارجه چین: همه باید برای تحقق آرامش در افغانستان با هم کمک کنیم
وزیر خارجه چین: همه باید برای تحقق آرامش در افغانستان با هم کمک کنیم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه چین در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان به وزیر امور خارجه روسیه نیز در آن سخنرانی ویدئویی داشت گفت:‌ امیدواریم که همگی بتوانیم به تحقق صلح و آرامش در افغانستان کمک کنیم.
به گزارش اسپوتنیک، نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان در تهران در حال برگزاری است. چین و پاکستان با تأکید بر اهمیت این نشست، از ادامه همکاری‌ها برای بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی افغانستان اطمینان داده است.
 لاوروف: افغانستان همیشه ابزار ژئوپلیتیک آمریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
لاوروف: افغانستان همیشه ابزار ژئوپلیتیک آمریکا است
وزیر خارجه چین در نشست همسایگان افغانستان در تهران ، گفته است که با برگزاری این نشست کانال‌های موثر دیپلماتیک برای راه‌حل مشکل افغانستان ایجاد شده است.
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، گفته است: «چین در‌باره افغانستان رای‌زنی‌های مختلفی انجام داده است و در کابل نیز این رای‌زنی‌ها را انجام داده است.»
این مقام چینی تأکید کرده است که بیجینگ همکاری‌های خود برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم افغانستان را با کشورهای دیگر ادامه می‌دهد.
دومین اجلاس کشور‌های همسایه افغانستان به میزبانی تهران، در سطح وزرای خارجه و با حضور معاون اول رییس جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.
در این نشست وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان، پاکستان، ترکمنستان و ازبکستان به صورت حضوری و وزرای خارجه جمهوری خلق چین و فدراسیون روسیه به صورت مجازی شرکت کردند.
اما در این نشست از طالبان دعوت نشده است
ذبیح الله مجاهد سخنگوی حکومت طالبان (ممنوع در روسیه) و معین وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه گفت: "نشست ایران نشست همسایه‌گان افغانستان است از ما در این نشست دعوت نشده است تنها همسایه‌گان افغانستان در آن حضور می‌داشته باشند."
آقای مجاهد در مورد بحث‌هایی که در این نشست روی آن گفتگو می‌شود واکنش نشان نداد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала