تاجیکستان و ایران خواهان تشکیل دولت همه شمول در افغانستان هستند

© Fotolia / Curioso Photography تاجیکستان و ایران خواهان تشکیل دولت همه شمول در افغانستان هستند
 تاجیکستان و ایران خواهان تشکیل دولت همه شمول در افغانستان هستند
 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
وزرای امور خارجه تاجیکستان و ایران در تهران با یکدیگر دیدار و در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند و بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، سراج الدین محرالدین و حسین امیرعبداللهیان وزرای امور خارجه تاجیکستان و ایران در تهران با یکدیگر دیدار و در مورد وضعیت افغانستان گفتگو کردند و بر اهمیت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تاکید کردند.
سفیر افغانستان در دوشنبه: دولت تشکیل شده از سوی طالبان نامشروع است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.10.2021
سفیر افغانستان در تاجیکستان: جهان باید در برابر گورهای دسته‌جمعی پنجشیر پاسخگو باشد
در بیانیه‌ی روز چهارشنبه معاونت اطلاع رسانی و مطبوعاتی اداره دیپلماسی تاجیکستان، گفته شده است که مهرالدین به دعوت طرف ایرانی برای شرکت در نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان وارد تهران شد.
در این بیانیه آمده است: وزرای خارجه پس از بررسی وضعیت افغانستان، بر اهمیت ایجاد یک دولت فراگیر برای دستیابی به صلح، آرامش و توسعه سیاسی اجتماعی در افغانستان تاکید کردند.
بر اساس بیانیه‌ی این وزارتخانه، طرفین با اشاره به نقش کمیسیون بین دولتی تاجیکستان و ایران در زمینه همکاری های تجاری، اقتصادی، فنی و فرهنگی برای گسترش روابط، تمایل خود را برای گسترش روابط سیاسی، تجاری، اقتصادی و فرهنگی اعلام کردند.
در عین حال، طرفین در خصوص پروژه های مشترک اجرا شده و استفاده از ظرفیت های موجود برای گسترش همکاری ها تبادل نظر کردند.
گفتنی است نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان (روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان) امروز چهارشنبه در تهران برگزار می شود. شرکت کنندگان در این نشست در حال گفتگو در مورد وضعیت افغانستان هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала