دختر مشاور امنیتی سابق عربستان: بن سلمان از اطلاعات پدرم می‌ترسد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
دختر مشاور امنیتی سابق عربستان در سخنانی گفت که ولیعهد این کشور نگران اطلاعاتی است که در اختیار پدرش قرار دارد و به همین دلیل علیه او حیله‌گری می‌کند.
 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از "ایسنا" حصه المزینی"، دختر سعد الجبری، دختر مشاور امنیتی سابق عربستان در گفت‌وگو با شبکه CNN اعلام کرد که محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان نگران اطلاعاتی است که در اختیار پدرش است؛ اطلاعاتی که مانع از رسیدن بن سلمان به تاج و تخت می‌شود.
 سفر تفریحی نخست‌وزیر پیشین بریتانیا و بن سلمان خبرساز شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.03.2021
سفر تفریحی نخست‌وزیر پیشین بریتانیا و بن سلمان خبرساز شد
وی بن سلمان را به حیله گری علیه پدر و خانواده‌اش متهم کرد و گفت که مقامات عربستان به شکنجه سالم المزینی، همسر حصه و برادر و خواهرش "عمر" و "ساره" ادامه می‌دهند.
حصه متهم کردن اعضای خانواده‌اش به غارت اموال را تکذیب کرد و گفت که این اتهامات دروغی است که برای توجیه ربودن آنها و اجبرار الجبری به تسلیم شدن مطرح شده است.
الجبری یک مقام ارشد سابق ضدتروریسم عربستان است که روابط نزدیکی با سازمان سیا در آمریکا داشته است. قانونگذاران آمریکایی پیشتر به او از بابت نجات جان صدها آمریکایی اعتبار داده‌اند. او یک عنصر واسط کلیدی بین آژانس‌های جاسوسی غربی و دستگاه اطلاعاتی عربستان محسوب می‌شده است.
او بعد از سرنگون شدن رئیس سابقش یعنی بن نایف، از عربستان گریخت و در سال ۲۰۱۸ وارد کانادا شد و هم اکنون نیز در آنجا اقامت دارد.
یک منبع آگاه سابقا به میدل ایست آی گفت که وفاداری جبری به بن نایف و اشراف چند دهه‌ای او به فعالیت‌های داخلی وزارت کشور قدرتمند عربستان او را هدف محمد بن سلمان قرار داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала