عبدالمتین بیگ: به‌خاطر حمایت از اشرف غنی از ملت افغانستان عذر می‌خواهم

© ARGعبدالمتین بیگ: به‌خاطر حمایت از اشرف غنی از ملت افغانستان عذر می‌خواهم
عبدالمتین بیگ: به‌خاطر حمایت از اشرف غنی از ملت افغانستان عذر می‌خواهم - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
رئیس دفتر اشرف غنی رئیس‌جمهور فراری افغانستان به‌خاطر حمایت از غنی از ملت افغانستان عذر خواست و همچنان گفت که ما زمانی افغانستان را از دست دادیم که غنی در 2014 رئیس‌جمهور شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج نیوز، عبدالمتین بیگ، رئیس دفتر اشرف غنی در قسمت تازه‌ای از «آرزویی برای افغانستان» پادکست که توسط لیز دوسِت، خبرنگار ارشد «بی‌بی‌سی» تهیه شده گفته است: «من خیلی متأسفم و از این فرصت برای معذرت خواهی از ملتم استفاده می‌کنم. متاسفانه من به‌عنوان یک افغان بخشی از این واقعه بوده‌ام. چون پدرم را از دست دادم. تعداد زیادی از اعضای خانواده و جامعه‌ام را از دست دادم».
وی همچنان گفته است: «من به افغانستانی فکر می‌کردم که متحد باشد و برای آن تلاش کردم. متاسفانه امروز فکر می‌کنم که فریب خورده‌ام و به من خیانت شده و معذرت می‌خواهم از تمام افغان‌ها به‌خاطر این‌ که برای غنی کمپین کردم و به او رأی دادم. من خیلی متأسفم از این‌ که برای مردی کمپین کردم که فکر می‌کردم می‌تواند ما را نجات دهد. من فکر کردم او یک فرد خردمند است. اما ما نسل‌مان را از دست دادیم. امید خود را از دست دادیم».
آقای بیگ گفت: «ما افغانستان را زمانی از دست دادیم که او سال 2014 رئیس‌جمهور شد».
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала