لاوروف: افغانستان همیشه ابزار ژئوپلیتیک آمریکا است

© Sputnik / Vladimir Gerdo  /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: افغانستان همیشه ابزار ژئوپلیتیک آمریکا است
 لاوروف: افغانستان همیشه ابزار ژئوپلیتیک آمریکا است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می گوید که افغانستان همیشه ابزار ژئوپلیتیک برای ایالات متحده بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه روز چهارشنبه در پیامی ویدئویی به شرکت کنندگان در نشست وزیران کشورهای همسایه افغانستان (روسیه، چین، ایران، پاکستان، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان) گفت که ایالات متحده همیشه افغانستان را تنها به عنوان ابزاری برای حل وظایف ژئوپلیتیکی خود در نظر گرفته است.
لاوروف: نشست فرمت مسکو درباره افغانستان سازنده است و جایگزینی ندارد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
لاوروف: نشست "فرمت مسکو" درباره افغانستان سازنده است و جایگزینی ندارد
میل مستمر غربی ها برای تغییر شکل افغانستان بر اساس الگوهای خود به پیامدهای غم انگیزی مانند دشمنی داخلی و خونریزی، قطبی شدن جامعه، فروپاشی اجتماعی-اقتصادی، فاجعه انسانی منجر شده است.
او گفت که این موضوع به گروه های تروریستی بین المللی کمک کرد که از نظر تولید مواد مخدر و فساد بی سابقه بود. به گفته وی اگرچه کسی در ایالات متحده آمریکا یا سایر پایتخت های غربی به آن اهمیت نمی دهد. افغانستان که هزاران کیلومتر دورتر است، همیشه ابزاری مناسب برای تحقق وظایف ژئوپلیتیکی خودخواهانه آنها بوده است.
 
لاوروف خاطرنشان کرد که امروز افغانستان کشوری است که در واقع باید همه چیز را از صفر شروع کند، به گفته وی این کشور به معنای واقعی و مجازی کلمه باید از ویرانه ها سر بلند کند. وزیر امور خارجه افزود که این یک نتیجه فاجعه‌بار طبیعی دو دهه تحمیل مدل دولت‌سازی آمریکا-ناتو در افغانستان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала