وزیر خارجه ایران: صلح تنها از دولت فراگیر و احترام به‌خواست مردم افغانستان حاصل می‌شود

CC BY-SA 4.0 / Tasnim News Agency / Meghdad Madadi / وزیر خارجه ایران: صلح تنها از دولت فراگیر و احترام به‌خواست مردم افغانستان حاصل می‌شود
وزیر خارجه ایران: صلح تنها از دولت فراگیر و احترام به‌خواست مردم افغانستان حاصل می‌شود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایران می‌گوید که صلح تنها از دولت فراگیر و احترام به‌خواست مردم افغانستان برمی‌آید.
به گزارش اسپوتنیک، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران در صفحه توییتر خود از نشست دوم همسایگان افغانستان در تهران خبر داد و نوشت: مفتخرم که میزبان نشست بسیار سازنده همسایگان افغانستان بودم.
آقای عبداللهیان با بیان این که پیام این نشست روشن است، تاکید کرد: صلح تنها از دولت فراگیر و احترام به خواست مردم افغانستان برمی‌آید.
وزیر امور خارجه ایران افزود: آینده افغانستان و منطقه ما در میان است. ایران و پاکستان، تاجیکستان، ازبیکستان، چین، ترکمنستان و روسیه برای کمک به مردم افغانستان آماده هستند.
دومین نشست همسایگان افغانستان و روسیه این بار در تهران برگزار شد. در این نشست آنها بر ضرورت تشکیل دولت فراگیر با مشارکت همۀ اقوام و ارسال کمک‌های اقتصادی و بشردوستانه به افغانستان تاکید کردند. طالبان به این نشست دعوت نشده بودند اما از آن استقبال کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала