دیدار وزرای خارجه ایران و تاجیکستان؛ امیدواری به ثبات افغانستان در نشست تهران

© Fotolia / Curioso Photographyدیدار وزرای خارجه ایران و تاجیکستان؛ امیدواری به ثبات افغانستان در نشست تهران
دیدار وزرای خارجه ایران و تاجیکستان؛ امیدواری به ثبات افغانستان در نشست تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.10.2021
عضو شوید
وزیر خارجه ایران با وزیر خارجه تاجیکستان که برای شرکت در دومین نشست همسایگان افغانستان به تهران سفر کرده است، دیدار کرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران و سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان دیدار کردند و درباره آخرین تحولات روابط دو کشور خصوصا در حوزه های اقتصادی، روابط سیاسی و همکاری های فرهنگی، مورد گفتگو و تبادل نظر کردند.
لاوروف در نشست تهران درباره افغانستان، سخنرانی می‌کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
روسیه: لاوروف در نشست تهران درباره افغانستان، سخنرانی می‌کند
 امیر عبداللهیان همچنین با توجه به نشست روز چهارشنبه وزرای امور خارجه همسایگان افغانستان در تهران، دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در خصوص تشکیل دولت فراگیر و با حضور و مشارکت همه اقوام در افغانستان را مورد تاکید قرار داد و  ابراز امیدواری کرد این نشست بتواند در تحقق خواست و اراده مردم افغانستان گام موثری برداشته و به ثبات، آرامش و توسعه این کشور کمک کند .
سراج الدین مهرالدین وزیر امور خارجه تاجیکستان نیز در این دیدار با قدردانی از دعوت برای حضور در نشست همسایگان افغانستان و ابراز خرسندی از حضور رئیس جمهور کشورمان و هیأت عالیرتبه همراه در اجلاس سازمان همکاری های شانگهای در تاجیکستان، ضرورت اجرایی کردن توافقات روسای جمهور دو کشور در خلال دیدار در تاجیکستان را مورد تاکید قرار داد و سپری شدن 30 سال از روابط دو کشور را حائز اهمیت ذکر کرد.
تهران روز چهارشنبه (5عقرب) میزبان دومین نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه افغانستان درباره تحولات این کشور خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала