Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

تهدید و مخالفت علنی کونمبول با برگزاری جام جهانی هر دو سال یک‌بار

© REUTERS / Luisa GonzalezSorteo de la Copa América 2020
Sorteo de la Copa América 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
عضو شوید
کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی معروف به کونمبول، به صورت علنی با برگزاری جام جهانی در هر دو سال مخالفت کرد و به فیفا خبر داد که در صورت عملی شدن چنین طرحی، تیم‌های آمریکای جنوبی در این رقابت‌ها اشتراک نخواهند کرد.
Президент ФИФА Джанни Инфантино во время посещения Вьетнамской Футбольной Федерации в Ханое - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.09.2021
ورزش
توضیحات جدید رئیس فیفا در خصوص برگزاری جام جهانی هر دو سال یک بار
به گزارش اسپوتنیک، فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به دنبال اجرایی کردن ایده برگزاری مسابقات جام جهانی هر دو سال یکبار است و آرسن ونگر مسئول بخش توسعه فیفا، بر پیشبرد اهداف این نهاد اصرار دارد و قرار است که طی هفته جاری آن‌ها به صورت مستقیم نظر 211 اتحادیه و فدراسیون عضو را جویا شوند و انتظار می‌رود که فدراسیون جهانی فوتبال به زودی از تصویب برگزاری یک همه‌پرسی که احتمال در ماه دسامبر برگزار خواهد شد، خبر دهد.
قبل از این اتحادیه فوتبال اروپا ( یوفا)، با کاهش فواصل زمانی برگزاری جام جهانی از 4 سال به  2 سال مخالفت کرده بود و حالا کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی نیز به صورت علنی با انتشار بیانیۀ با اجرایی شدن چنین طرحی مخالفت و تهدید کرده که در چنین رقابتی ده تیم آمریکای جنوبی اشتراک نخواهند کرد.
در بیانیۀ این نهاد آمده است:" هیچ دلیل، مزیت یا توجیهی برای تغییری که فیفا (برای مسابقات جام جهانی) ترویج می‌کند، وجود ندارد. 10 کشوری که کُنمبل را تشکیل می‌دهند، تأیید می‌کنند که در جام جهانی که هر دو سال یکبار برگزار شود، شرکت نخواهند کرد."
این در حالی‌ست که در ماه مه کنگره فیفا در مورد برگزاری جام جهانی و جام جهانی زنان هر دو سال یک بار رای داد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала