چین از بانک جهانی خواست که به افغانستان کمک مالی کند

© REUTERS / Jason Leeچین از بانک جهانی خواست که به افغانستان کمک مالی کند
چین از بانک جهانی خواست که به افغانستان کمک مالی کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
عضو شوید
وانگ یی، وزیر امور خارجه چین، از افزایش فقر و گرسنه‌گی در افغانستان ابراز نگرانی کرده و از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول خواستار کمک مالی شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه 8صبح، آقای وانگ یی این موضوع را روز چهارشنبه، پنجم عقرب، در سفرش به یونان مطرح کرده است.
طبق گزارش، وزیر امور خارجه چین از بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول (IMF) خواسته است تا کمک‌های مالی خود را به‌صورت نقدی برای بازسازی افغانستان از سر بگیرند.
 وزیر خارجه دولت طالبان: به کسی اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان چین را تهدید کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.10.2021
وزیر خارجه دولت طالبان: به کسی اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان چین را تهدید کند
این در حالی است که پیش‌تر نیز وی در نشست کشورهای همسایه افغانستان در تهران گفته بود که افغانستان در تمامی جبهه‌ها به کمک نیاز دارد.
او از ایالات متحده امریکا و سایر کشورهای غربی خواسته بود تا تحریم‌های یک‌جانبه علیه افغانستان را لغو کنند. همین‌طور وزیر امور خارجه چین از سازمان جهانی صحت نیز خواسته بود که واکسین و تجهیزات طبی بیش‌تری را برای کمک به افغانستان در امر مبارزه با کووید-19 فراهم کند.
او هم‌چنان وعده 30 میلیون دالر کمک‌ بشردوستانه چین به افغانستان را نیز داد.
این‌همه در حالی است که با سقوط حکومت پیشین، ذخایر ارزی بانک مرکزی به ارزش 9.4 میلیارد دالر در امریکا مسدود شده است. وزارت خزانه‌داری امریکا گفته است که اجازه دسترسی طالبان به این پول‌ها را نمی‌دهد.
از سوی دیگر با مسلط شدن طالبان بر کابل، هزاران نفر کارهای‌ خود را از دست داده‌اند و شمار زیادی از فقر و گرسنه‌گی رنج می‌برند.
پیش از این نهادهای مددرسان از وضعیت بد معیشتی مردم در کشور هشدار داده و از جامعه جهانی خواستار فوری کمک‌های بشردوستانه شده بودند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала