خلیلزاد:‌ لجاجت غنی سبب فروپاشی نظام شد

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadخلیلزاد:‌ لجاجت غنی سبب فروپاشی نظام شد
خلیلزاد:‌ لجاجت غنی سبب فروپاشی نظام شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
عضو شوید
نمایندۀ پیشین امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که لجاجت اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و «خودخواهی» نخبه‌گان سبب فروپاشی نظام شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج‌نیوز، زلمی خلیلزاد، این اظهارات را روز گذشته در یک‌ نشست مجازی که از سوی یک مرکز پژوهشی برای صلح بین‌المللی در شهر واشنگتن دی سی سازماندهی شده بود، بیان کرد.
خلیلزاد گفت:‌ «با وجود این واقعیت که اشرف غنی در یک انتخابات تقلبی که شماری اندکی افغان‌ها در آن شرکت کرده بودند،‌ دوباره انتخاب شد، همه‌ای ما از لجبازی ر ئیس‌جمهور غنی مبنی بر این ‌که تا آخر دوره‌ای کاری‌اش در قدرت باقی بماند،‌ شگفت زده شده بودیم».
نماینده پیشین امریکا برای صلح افغانستان همچنان برای نخستین‌بار به طور علنی تایید کرد که ایالات متحده افغان‌ها را از اشتراک در انتخابات ریاست‌جمهوری دلسرد کرد،‌ انتخاباتی که آقای غنی را برای دومین بار به کرسی ریاست‌جمهوری رساند.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور افغانستان کشور را ترک کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала