نخست‌وزیر بریتانیا: به طالبان چک سفید داده نخواهد شد

© AFP 2023 / Kirsty Wigglesworthنخست‌وزیر بریتانیا: به طالبان چک سفید داده نخواهد شد
نخست‌وزیر بریتانیا: به طالبان چک سفید داده نخواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
عضو شوید
نخست‌وزیر بریتانیا روز (چهارشنبه) گفت که بریتانیا با آژانس‌های سازمان ملل متحد و سایرین درخصوص کمک به مردم افغانستان همکاری می‌کند، اما نمی‌تواند چک سفید برای طالبان بنویسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا در پاسخ به سوالی مبنی بر بحران انسانی در افغانستان به پارلمان گفت: ما باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم تا عواقب تسلط طالبان بر مردم افغانستان را کاهش دهیم.
جانسون افزود: ما باید کمک‌های خود را در سال جاری دو برابر کنیم، اما نمی‌توانیم یک چک سفید امضا به طالبان بدهیم. ما باید اطمینان حاصل کنیم که آن کشور به پناهگاهی برای تروریسم تبدیل نخواهد شد.
اوایل ماه اگست طالبان حملات خود علیه نیروهای دولتی افغانستان را افزایش داد. 15 اگست نیروهای طالبان وارد کابل شدند و کنترول کاخ ریاست‌جمهوری را به دست گرفتند. سپس گزارش شد اشرف غنی رئیس‌جمهور وقت افغانستان از کشور فرار کرده است. بامداد 16 اگست طالبان اعلام کرد که جنگ در افغانستان به پایان رسیده است و شکل حکومت آینده افغانستان به زودی مشخص خواهد شد. روز 7 سپتمبر طالبان فهرست اعضای دولت جدید افغانستان را اعلام کرد که مشروعیت آن هنوز توسط هیچ کشوری به رسمیت شناخته نشده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала