هشدار طالبان به حضور احتمالی نظامی امریکا و ناتو در منطقه

© Sputnikهشدار طالبان به حضور احتمالی نظامی امریکا و ناتو در منطقه
هشدار طالبان به حضور احتمالی نظامی امریکا و ناتو در منطقه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
عضو شوید
قرار است چین یک پایگاه نظامی برای نیروهای ویژه تاجیکستان در نزدیک مرز میان افغانستان و تاجیکستان بسازد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، طالبان هشدار می‌دهد که ایجاد پایگاه‌های نظامی امریکا و ناتو در کشورهای همسایه برای کشورهای منطقه خطرساز خواهد بود.
احمدالله وثیق، معاون سخنگوی طالبان می‌گوید که نباید کشورهای قدرتمند از راه زور کشورهای منطقه را به دادن پایگاه نظامی وادار بسازند.
وثیق گفت: "امریکا، ناتو و یا هر کشوری که با زور می‌خواهد در منطقه حضور نظامی داشته باشند، این نه به نفع افغانستان است ونه به نفع منطقه".
این در حالی‌ست که وزیر خارجه روسیه، سرگی لاوروف، روز چهارشنبه از کشورهای همسایه افغانستان خواست تا هیچ پایگاهی را در اختیار امریکا و ناتو قرار ندهند.
وزیر خارجه روسیه از هیچ کشوری در این باره نام نبرد.
وی گفت: "ما از کشورهای همسایه افغانستان می‌خواهیم که به حضور نظامی ناتو و امریکا در قلمروهای شان اجازه ندهند. ناتو و امریکا پس از بیرون شدن از افغانستان می‌خواهند در این قلمروها حضور داشته باشد".
از سویی هم برخی از آگاهان مسایل سیاسی و نظامی نیز ایجاد پایگاه‌های نظامی را در منطقه به سود افغانستان نمی‌دانند.
نیروهای طالبان اموال خانه عارف رحمانی را با خود می‌برند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.10.2021
نیروهای طالبان اموال خانه عارف رحمانی را با خود می‌برند
حکمت الله حکمت، آگاه نظامی به طلوع‌نیوز گفت: "در حال حاضر هر نوع مداخله نظامی امریکا و مخالفانش باید در منظقه متوقف شود تا زمینه برای بهبود وضعیت اقتصادی فراهم شود".
این گفته‌ها در حالی ابراز می‌شوند که پیش از این نیز برخی‌ گزارش‌ها در باره کارگیری حریم هوایی پاکستان از سوی امریکا پخش شده بودند، اما اسلام آباد آن را رد کرده است.
در همین حال، خبرگزاری رویترز به نقل از پارلمان تاجیکستان گزارش داده است که چین در نظر دارد هزینه مالی ایجاد یک پایگاه نظامی برای نیروهای ویژه پولیس تاجیکستان در نزدیک مرز افغانستان-تاجیکستان را بپردازد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала