سکوت اسپنتا شکست؛ خلیلزاد عبدالله را بخاطر برگزاری مراسم تحلیف تهدید کرده بود

© Sputnik . Zuhal Sarhadسکوت اسپنتا شکست؛ خلیلزاد عبدالله را بخاطر برگزاری مراسم تحلیف تهدید کرده بود
سکوت اسپنتا شکست؛ خلیلزاد عبدالله را بخاطر برگزاری مراسم تحلیف تهدید کرده بود - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.10.2021
عضو شوید
مشاور امنیت پیشین افغانستان، به گفته‌های زلمی خلیلزاد فرستاده ویژه پیشین امریکا در امورد افغانستان واکنش نشان داد.
به گزارش اسپوتنیک، رنگین دادفر اسپنتا، مشاور پیشین شورای امنیت ملی در واکنش به گفته‌های اخیر زلمی خلیل‌زاد در برگه توییترش نگاشته: "آقای خلیل‌زاد لجاجت اشرف غنی برای حفظ قدرت را مانع اصلی صلح کذایی خودش می‌داند. جنون غنی برای حفظ قدرت غیر‌قانونی و دشمنی او با صلح، دولت‌ و قانون آشکار بود."
 اسپنتا از خلیل‌زاد پرسیده: "آقای خلیل‌زاد مگر شما نبودید که‌ در منزل آقای کرزی مخالفان به قدرت‌‌‌‌ رسیدن غنی را از راه تقلب تهدید کردید؟ و خواهان برگزاری مراسم تحلیف اشرف غنی شدید؟ مگر من در همان نشست به شما نگفتم که روزگار تهدید با B52 گذشته است دست از تهدید بردارید. کسی از شما نمی‌ترسد؟"
او در ادامه‌ی پرسش گفت: "شام‌گاه همان روز هم به داکتر عبد‌الله گفتید که اگر او مراسم تحلیف برگزار کند علیه او از نیرو‌‌های امریکایی استفاده می‌کنید؟ و فردای آن‌روز شما و تمام مسؤولان امریکایی در کابل در مراسم تحلیف داکتر غنی شرکت کردید؟"
اسپنتا هم‌چنین نگاشته که «غنی دست‌نشانده دولت و دستگاه تان بود و شما نیز از همان دیوانگان قدرت غیر‌قانونی استید. تاریخ شما را به یاد خواهد داشت و ما مردم افغانستان نیز از یاد نخواهیم برد."
این درحالیست که خلیلزاد پیش از این، نمایندۀ پیشین امریکا برای صلح افغانستان گفت که لجاجت اشرف غنی رئیس‌جمهور پیشین افغانستان و «خودخواهی» نخبه‌گان سبب فروپاشی نظام شد.
خلیلزاد گفت:‌ "با وجود این واقعیت که اشرف غنی در یک انتخابات تقلبی که شماری اندکی افغان‌ها در آن شرکت کرده بودند،‌ دوباره انتخاب شد، همه‌ای ما از لجبازی ر ئیس‌جمهور غنی مبنی بر این ‌که تا آخر دوره‌ای کاری‌اش در قدرت باقی بماند،‌ شگفت زده شده بودیم."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала